Cele mai mari întârzieri s-au înregistrat pe rutele care leagă Bucureştiul de Valea Prahovei şi de Constanţa. După cum scrie „Jurnalul Naţional”, citând conducerea CFR Călători, cauzele sunt multiple, de la furtul de linii ferate până la căderi de copaci pe linie sau lucrări la calea ferată. Întârzieri foarte mari, poate cel mai mari de anul trecut, s-au produs pe ruta Bucureşti – Câmpina – Predeal din cauza lucrărilor de reabilitare a infrastructurii feroviare, lucrări executate de CFR SA. În rest, vara au fost probleme din cauza dilatării şinelor, iar la începutul lunii decembrie, problema principală a fost reprezentată de ninsorile abundente care au perturbat traficul feroviar. Per total, în fiecare zi au fost puse în circulaţie 1.534 de trenuri, fiecare dintre acestea înregistrând un timp mediu de întârziere de până la 5 minute, adică 7.670 de minute în fiecare zi. La un calcul simplu, rezultă 46.659 de ore, adică 1.944 de zile, ceea ce înseamnă cinci ani şi trei luni de întârzieri.