Discuţie destul de încinsă, în această seară, la şedinţa Consiliului Local, pe tema majorării preţului biletelor la transportul în comun. Reprezentanţii firmei Eliro au cerut scumpirea biletelor de la 2 lei la 2,5 lei pe traseele interne, invocând creşterea preţurilor la carburanţi, leasing, asigurări, alte cheltuieli cu maşinile etc. Primarul a ripostat, iar consilierii au votat împotriva scumpirii. Afirmaţiile făcute au fost, însă, foarte interesante. „Vă rog să nu votaţi politic! Oamenii ăştia luptă să supravieţuiască. Aşa cum este criză pentru alte firme, şi pentru Eliro e criză. Trebuie să-i ajutăm s-o depăşească! Cheltuielile lor au crescut foarte mult din 2009, de când au majorat ultima dată preţul biletelor. Iar noi, ca administraţie locală, trebuie să le dăm o mână de ajutor! Mai ales că sunt destui salariaţi ai Primăriei care circulă gratis. Ca să nu mai spun că şi noi am apelat de atâtea ori la această firmă… ”, au fost argumentele iniţiatorului proiectului, consilierul Luminiţa Dumitrescu.
„Pare a fi un şantaj!”, a tras concluzia Dan Telegescu. „Nu e şantaj, e o realitate!”, a replicat Luminiţa Dumitrescu. Cu alte cuvinte, politic vorbind, partidele câmpinene s-au cam folosit de această firmă şi de microbuzele sale în anumite perioade, lucru confirmat indirect de primarul Horia Tiseanu: „Sunt convins că nu se va vota politic acest proiect. Pentru că, dacă s-ar vota politic, proiectul privind scumpirea biletelor ar trece cu unanimitate de voturi!”
Un semnal pentru Eliro?
Primarul Tiseanu a vorbit apoi despre precedenta majorare a tarifelor, cea din 2009, când la scurt timp după ce a câştigat licitaţia cu 0,9 lei preţul biletului pe traseele interne, Eliro a cerut (şi obţinut) creşterea preţului la 2 lei. „Atunci, reacţiile cetăţenilor au fost foarte dure. Am constatat asta şi la audienţe, unde oamenii au venit şi ne-au criticat pe noi, cei din Primărie, pentru asta. A fost o scumpire de peste 100%. Acum, solicitarea firmei Eliro mi se pare exagerată. 2,5 lei până la Voila n-ar fi un preţ foarte mare, dar să nu uităm că 2,5 lei costă şi o staţie. Şi nu înţeleg de ce se tot aduce în discuţie leasingul pe care îl are firma. Nu e problema Consiliului Local, ci a unui om de afaceri privat. Consiliul trebuie să asigure un serviciu public pentru cetăţeni. Omul de afaceri stabileşte cum îşi dezvoltă şi conduce afacerea. A venit la licitaţie şi s-a angajat să respecte nişte lucruri. A dorit acest contract. Dacă nu-l mai doreşte, noi putem relua licitaţia pentru atribuirea traseelor interne”, a spus primarul Horia Tiseanu.
Interesantă a fost şi intervenţia consilierului Adrian Piţigoi, care le-a atras atenţia reprezentanţilor firmei Eliro asupra unor aspecte: „Da, motorina s-a scumpit, dar nu s-a dublat, în timp ce la dvs. s-au dublat toate cheltuielile. Şi văd în documentele dvs. că aţi mărit salariile, daţi şi tichete de masă, ceea ce înseamnă că aveţi profit. Poate ar trebui să vă gândiţi măcar la o scumpire mai mică, de 2,2 lei, eventual”.
Proiectul privind majorarea preţului biletului de călătorie a fost supus, apoi, la vot şi… a picat. Biletul rămâne 2 lei.
E trist ca oamenii care ne conduc distrug firme precum Eliro fara sa se gindeasca cite locuri de munca se pierd prin inchiderea firmelor!
Asa este cind firmele investesc mii si mii de euro si depind de votul politic dat de consilierii care au primit ordin sa voteze contra sau sa se abtina!!
Le doresc tuturor sa ajunga si ei la mina altora si sa le fie distruse afacerile!! Asa sa la ajute DUMNEZEU!!!
Dar la oamenii care calatoresc cu acest mijloc de transport nu se gandeste nimeni? Ei nu sunt in criza sau someri sau asta nu conteaza? De ce primaria nu face o licitatie pentru aceste trasee in care sa fie alese doua firme care sa efectueze transportul care vor fi in concurenta nu monopol ca acum al lirmei Eliro, care are acest serviciu de ani si ani…
Probabil ca sunt alte interese si acest lucru nu se doreste.