Administratie publica

Un ordin al ministrului Finanţelor reduce cu 20,8% cheltuielile de personal din instituţiile publice

Horia TiseanuPrimăria Câmpina a întocmit proiectul de buget, iar Consiliul Local l-a aprobat în şedinţa extraordinară de aseară. O şedinţă care trebuia să aibă loc săptămâna trecută, dar a fost amânată mai ales din cauza hârtiilor care tot veneau de la Direcţia de Finanţe sau Consiliul Judeţean. Una dintre aceste hârtii a nemulţumit autorităţile locale. Este vorba despre un ordin al ministrului Finanţelor, prin care cheltuielile de personal din instituţiile publice se reduc cu aproape 20,8%. Ordinul 57/2011 a fost emis săptămâna trecută, după ce autorităţile din teritoriu şi-au stabilit bugetele. Ce înseamnă pentru Câmpina acest ordin? Diminuarea cheltuielilor de personal astfel: cu peste 5 milioane lei la Primărie, cu 3,26 milioane lei la Spitalul Municipal, cu 2,32 milioane lei la Spitalul Voila, cu 114.000 lei la Piaţa Centrală, cu 67.000 lei la Casa Tineretului şi cu 27.000 lei la Casa de Cultură. 

Guvernul dă 15% la bugetari, dar ia 20,8% din buget
După cum ne-au explicat reprezentanţii Primăriei Câmpina, acest ordin bulversează cumva situaţia din teritoriu. Cheltuielile de personal au fost stabilite în conformitate cu prevederile legale, la nivelul celor de la finalul anului trecut. S-a adăugat doar majorarea de 15% a salariilor bugetarilor, aşa cum a stabilit Guvernul. Acelaşi Guvern care, acum, prin Ministerul Finanţelor, reduce bugetul destinat cheltuielilor de personal pentru fiecare ordonator de credite. Prin indexarea cu 15% a salariilor bugetarilor, cheltuielile de personal din Primăria Câmpina şi instituţiile subordonate se ridicau la 52,33 milioane lei. Prin aplicarea Ordinului 57/2011, aceste cheltuieli sunt plafonate la 41,48 milioane lei. Diferenţa de bani va rămâne „prinsă” în buget, la fondul de rezervă. 

Între reducerea salariilor şi disponibilizări…
După primirea ordinului prin care se reduc cheltuielile de personal, primarul Horia Tiseanu s-a adresat Prefecturii şi de comun acord s-a stabilit să nu se recurgă la măsuri extreme. „Ce ar fi trebuit să facem în această situaţie? Existau două soluţii: fie să reducem salariile tuturor angajaţilor, fie să dăm afară salariaţi. Am inclus în buget suma la valoarea iniţială, cea care acoperă salariile pe tot anul. Dacă nu aplicam Ordinul 57, riscam ca hotărârea prin care se aprobă bugetul local să ne fie returnată de Direcţia de Finanţe şi să nu mai primim sumele din cotele defalcate, ce ne revin de la bugetul de stat. Am discutat la nivelul Prefecturii şi am stabilit să adoptăm bugetul respectând acest ordin de diminuare a cheltuielilor de personal, dar să rămânem cu salariile integrale şi cu numărul de personal actual. Practic, în aceste condiţii, avem acoperite salariile pe primele trei trimestre ale anului, având promisiunea Prefecturii că în trimestrul al patrulea sumele să fie modificate. Dacă Ministerul Finanţelor nu-şi va însuşi ceea ce noi am stabilit de comun acord cu Prefectura, vom vedea la momentul respectiv pe cine vom da în judecată, dar sperăm să nu se ajungă la aşa ceva”, a declarat primarul Horia Tiseanu.

3 Comments

  1. CAMPINEANU says:

    Ce coloratura o fi avand ministrul finantelor ?!?

  2. Horia Tiseanu says:

    Eu am fost ales primar de catre cetatenii municipiului Campina si le apar interesele indiferent de culoarea politica a ministrului. Si asta cu atat mai mult cu cat respect cadrul legal.

  3. EU says:

    Dl. Tiseanu nu va mai bateti cu pumnul in piept ca aparati interesele cetateanului. Va reamintesc ultimile majorari pe care cu onor le-ati pus pe capul cetateanului:
    -majorarea impozitului cu 20% (nu vom uita curand aceasta majorare)
    -majorare pret gunoi
    -majorare pret apa
    cu aceste majorari aparati interesele cetateanului?
    Nu vreau sa-mi amintesc de angajarile facute pe mosia primariei (ex. alinus)

Leave A Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *