Administratie publica

Eliro solicită din nou scumpirea biletului pe traseele interne din Câmpina

Conducerea firmei de transport Eliro a solicitat Consiliului Local să aprobe reducerea numărului de curse pe trasele Câmpina – Voila şi Câmpina – Muscel, precum şi majorarea preţului la biletul de călătorie de la 2 lei la 2,5 lei, începând cu 1 iulie. Reducerea numărului de curse (frecvenţă la 15 minute în loc de 10) ar fi determinată de scăderea numărului de călători, iar scumpirea biletelor ar avea la bază mai multe cauze. Consilierii vor decide mâine dacă acceptă sau nu solicitările firmei Eliro.  

Argumentele firmei de transport persoane
După cum reiese din referatul înaintat Consiliului Local de firma Eliro, se impune majorarea preţului biletului de călătorie din cauza scumpirii carburanţilor cu 65% (de la 3,29 lei/l în iunie 2009 la 5,46 lei/l în aprilie 2011; majorării tarifelor RCA de la 1.000 lei la 2.000 lei/autobuz; majorarea cu 89% a cheltuielilor cu asigurarea CASCO; majorarea TVA şi majorarea cu 57% a cheltuielilor cu întreţinerea maşinilor.
Reprezentanţii Eliro dau mai multe explicaţii prin care încearcă să justifice solicitările adresate CL Câmpina:
– pe traseul spre Voila, consumul de carburant este ridicat, ca şi gradul de uzură al autovehiculelor, deoarece sunt 21 de staţii, 22 treceri de pietoni şi 6 semafoare;
– firma plăteşte lunar cu 20.000 lei mai mult pentru motorină, comparativ cu 2010;
– „peste 160 de persoane beneficiază de facilităţile oferite de noi”; zilnic, 80 de persoane circulă cu legitimaţii gratuite, plus pensionarii de peste 70 de ani, elevii cu ambii părinţi şomeri, cadrele didactice debutante etc;
– „nu ne putem permite să facem protecţie socială menţinând preţul biletului la nivelul celui de acum doi ani”.

Reprezentanţii Primăriei nu par a fi de acord cu cererea firmei Eliro
După primirea solicitării din partea firmei Eliro, s-a întocmit un proiect de hotărâre (iniţiator Gheorghe Tudor) care va fi supus aprobării Consiliului Local în şedinţa de mâine. Proiectul este însoţit de referatul firmei menţionate, precum şi de un raport de specialitate semnat de directorul Direcţiei Economice – Gheorghe Ecaterinescu şi Mihaela Dănescu – reprezentanta Oficiului de Transport şi Avize din cadrul Primăriei Câmpina. Ei bine, în acest raport se menţionează: „Având în vedere reducerea constantă şi semnificativă a numărului de călători, graficul de circulaţie poate fi ajustat prin reducerea numărului de curse, deşi la câştigarea licitaţiei, acest număr de curse a adus firmei Eliro un punctaj care a contribuit semnificativ la adjudecarea traseelor interne. Creşterea preţului la bilete nu afectează decât în parte bugetul local, dar intervenind într-o perioadă de criză, când veniturile populaţiei nu cresc, aprobarea noului tarif va conduce la reducerea numărului de călători”.

Consiliul Local va avea ultimul cuvânt
Cu o solicitare referitoare la scumpirea biletului, Eliro a venit şi în luna februarie a acestui an. Atunci, CL Câmpina nu a aprobat proiectul de hotărâre, reamintind firmei respective condiţiile pe care s-a angajat să le îndeplinească atunci când a câştigat licitaţia. Discuţiile au fost destul de aprinse şi ar putea fi la fel în şedinţa de mâine. Mai ales că nici Consiliul Judeţean nu a aprobat majorarea tarifelor pentru traseele judeţene, inclusiv Gară – Centru – Băneşti, deservit de firma Eliro. Aici a fost chiar o situaţie interesantă. Pe acest traseu, în săptămâna de dinaintea şedinţei CJ, călătorilor li s-a perceput 2,5 lei pentru un bilet. În săptămâna următoare, s-a revenit la preţul vechi, de 2 lei. Cât de legal a fost acest demers, vă lăsăm să judecaţi singuri.
Şi ar mai fi o problemă despre care Eliro nu vorbeşte în referatul transmis Consiliului Local. Înţelegem că această societate are probleme economice, la fel ca multe altele, dar să vorbeşti despre faptul că „nu ne permitem să facem protecţie socială” în condiţiile în care biletele pentru unele categorii de persoane sunt, totuşi, subvenţionate de la bugetul local, nu e tocmai corect. Iar despre subvenţie nu se spune nici un cuvânt, deşi aceasta se ridică la 216.000 lei în acest an. În 2010, subvenţia a fost de aproape 80.000 lei.

5 Comments

  1. jonny says:

    Va rog, scumpiti tot, taiati salariile, majorati taxele si impozitele ( si la pers fizice, dar indeosebi la juridice)bagati pe toti in somaj ( dar sa nu ii platiti, ca nu aveti de unde ), faceti restructurarile restructurarilor,in schimb, sa faceti ce stiti mai bine:
    – asfaltati strazi ( ca doar „perpedes” o sa mai umblam, ca masini nu o sa ne mai permitem oricum)
    -plantati flori ( ca sa avem la ce sa ne holbam, avand in vedere ca vom sta acasa 8 zile din 7 )
    -organizati multe festivaluri:ciresi,tei,flori,sosete,bluze,carnati,aer,etc.Acolo e accesul gratuit si aruncatul cu privirea nu costa…..momentan.
    -inchideti firme , daca se poate, pe toate.( de ce sa mai functioneze?mai bine le inchidem…si asa le numeri pe degete cele ce functioneaza pe profit.Cel putin nu o sa mai plateasca sute de milioane la Bugetul Local, scapa de un „stres”….)
    Sa vedem dupa aia unde o sa ajungem.Ne apropiem cu pasi inceti, dar siguri, spre „catastrofa”.

    Va rog, lasati Campina cheala si leftera,sa ajunga efectiv un oras cu media de varsta de la 50 de ani in sus.Asa veti fi linistiti si fara urma de stres.Sa plece toti catre Ploiesti, Brasov, Bucuresti,eventual strainatate…nu e mai bine asa?
    Am dat solutia.
    Pt Consiliul Local, cuvintele : DEZVOLTARE,SOLUTIII nu au definitie.

  2. ionel says:

    Frumoasa suma subventie catre firma Eliro, prostul de cetatean nu stie nimic. Aceasta subventie este platita si din banii contribuabililor din Campina ca de, avem taxe suficient de mari ca sa acopere aceste lucruri.
    Platim practic acest transport de 2 ori:
    -o data din banii de taxe dati primariei
    -a doua oara cand cumparam un bilet
    INCREDIBIL si mai au tupeu…………sa scumpeasca
    De ce pe aceste trasee nu sunt doua sau trei firme care sa transporte pasagerii si sa fie o concurenta intre ele nu un monopol al firmei Eliro sau asa trebuie ….? asa vrea primaria sa castige numai o firma favorita….??

  3. x-man says:

    NU se va majora prețul.

  4. drapelica says:

    @x-man.De unde stii ca astia care au societatile de transport nu strang bani pt zile negre apoi sponsorizeaza pe Tiseanu la anu in campanie si restu de maruntis il joaca cu Molvoveanu.A la cazinou?

  5. Costache Lavinia says:

    Adio cazinou draga drapelica.Un fleac nu au ciuriuit pe nimeni

Leave A Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *