Consilierii câmpineni s-au întâlnit, în această seară, într-o şedinţă extraordinară, care a avut un singur punct pe ordinea de zi: asocierea cu Consiliul Judeţean Prahova şi Consiliul Local Băneşti în vederea demarării operaţiunilor de închidere a rampei de la Băneşti. De ce a apărut această problemă urgentă încât a fost nevoie de convocarea consilierilor în şedinţă extraordinară? „Deoarece Agenţia pentru Protecţia Mediului ne presează să închidem rampa de la Băneşti. Altfel, riscăm amenzi foarte mari”, după cum a explicat primarul Horia Tiseanu. Acesta a mai spus că România are de îndeplinit o serie de obligaţii de mediu pe care şi le-a asumat prin acorduri internaţionale cu Uniunea Europeană, printre care şi închiderea unor rampe: „Dacă nu ne conformăm şi nu închidem rampa, riscăm amenzi foarte mari, maximul acestora ajungând la 200.000 euro pe zi. Noi am încheiat un protocol cu Consiliul Judeţean şi Consiliul Local Băneşti, în anul 2010, prin care ne obligăm să realizăm noi studiul de fezabilitate necesar închiderii rampei, iar Consiliul Judeţean să realizeze proiectul. Acest protocol nu este suficient, iar Consiliul Judeţean ne-a solicitat aprobarea de urgenţă a acestei asocieri pentru a putea demara realizarea proiectului închiderii rampei de la Băneşti. Celelalte condiţii ale asocierii, inclusiv procentele fiecăruia, vor fi stabilite ulterior. Oricum, am avut o discuţie cu cei de la Consiliul Judeţean şi ni s-a promis că ei vor susţine închiderea rampei cu 80%, restul de 20% urmând a-l suporta noi. S-a luat legătura şi cu un proiectant, care ne-a promis un cost sub 20 miliarde lei vechi, ceea ce ar însemna, pentru bugetul Câmpinei, o sumă de cel mult 4 miliarde lei vechi”.
Ce se întâmplă cu Apasco Măneciu?
Consilierii câmpineni au aprobat în unanimitate proiectul privind asocierea în vederea închiderii rampei ecologice. Primarul Horia Tiseanu a ţinut să se refere şi la situaţia unui alt acţionar la rampa de la Băneşti – societatea Apasco Măneciu. „Spre deosebire de hotărârea Consiliului Judeţean, eu cred că ar fi bine să includem şi o menţiune privind participarea societăţii Apasco pentru recuperarea cheltuielilor privind închiderea rampei. Există un proces pe rol, în care noi am câştigat în prima instanţă, dar acum se află pe rol recursul, iar în cazul în care va exista o hotărâre judecătorească prin care Apasco rămâne asociat, atunci va trebui să contribuie şi această societate la închiderea rampei”, a spus primarul Horia Tiseanu.
În faţa consilierilor locali, Tiseanu a prezentat şi un scurt istoric al acestei poveşti nu tocmai plăcut mirositoare, legată de rampă şi Apasco: „La început, în asocierea pentru rampa de la Băneşti au fost asociaţi Consiliul Judeţean Prahova, consiliile locale Câmpina şi Băneşti şi societatea Apasco. La dorinţa sa, această societate a achitat ultimele lucrări şi a devenit asociat, dar şi administrator al rampei. Timp de mai mulţi ani, reprezentanţii Apasco au susţinut că administrarea nu a fost eficientă, dar eu cred că au ascuns bine profitul. Văzând că nu prea mai scot bani, la un moment dat, Apasco şi-a anunţat ieşirea din asociere şi ne-a cerut suma pe care a investit-o. Eu ştiu că au cheltuit ceva mai mult de 20 miliarde lei vechi, dar au cerut peste 40 miliarde lei vechi. Pentru că Apasco a renunţat la administrarea rampei, am fost nevoiţi să acceptăm administrarea acesteia de Compania Publică Băneşti. Problema este că, la momentul asocierii iniţiale, nu erau aceste reglementări europene privind închiderea rampei şi nimeni nu a prevăzut aceste costuri. Tocmai din acest motive, cred că este bine Apasco să fie menţionată în această asociere”.
În ceea ce priveşte realizarea unei noi alveole la rampa de la Băneşti, despre care s-a vorbit la un moment dat, primarul Tiseanu a explicat că subiectul nu mai este de actualitate, deoarece „este imposibil de obţinut acordul CFR”, rampa fiind situată în apropierea căilor ferate.