Elvis Arghir propune ca viitorul muzeu al Câmpinei să se numească „Aurel Vlaicu”

Categorie: Administratie publica 29 februarie 2012

Consilierul Elvis Arghir a propus, la ultima şedinţă a Consiliului Local Câmpina, înfiinţarea unui muzeu al localităţii într-un imobil situat pe Strada Panduri, nr.1, acolo unde a funcţionat atelierul Şcolii Generale „Al. Ioan Cuza” (Şcoala 8). Imobilul respectiv nu mai este folosit de mai bine de 10 ani şi se află într-un stadiu avansat de degradare. Proiectul lui Arghir nu a fost aprobat de colegii consilieri şi nu pentru că nu s-ar dori un muzeu al Câmpinei, ci pentru că locaţia stabilită este alta.

Despre înfiinţarea muzeului se vorbeşte de mai multă vreme, iar în bugetul pentru 2012 a fost „prinsă” suma de 800.000 lei pentru reabilitarea imobilului din Bd. Culturii 27, acolo unde au funcţionat ani buni Fundaţia şi Şcoala Postliceală Sanitară „Dr. Dinu”.
Elvis Arghir nu numai că propune alt imobil, ci şi o denumire a viitoarei instituţii – Muzeul „Aurel Vlaicu”. „Pe Bulevardul Culturii am avea loc parcare chiar şi pentru autocare, e adevărat, dar locaţia aceea nu este atractivă pentru cei din afara localităţii. Pe când, pe Panduri, e altceva. Cartierul Câmpiniţa este o zonă frumoasă, acolo se află şi celelalte două muzee – Hasdeu şi Grigorescu – lângă imobilul respectiv avem şi un parc unde am putea amplasa, de exemplu, macheta unui avion”, şi-a argumentat Elvis Arghir propunerea făcută. O propunere care a căzut, însă, la vot, fiind considerată „de imagine”, atâta vreme cât Consiliul Local a stabilit încă de anul trecut ca muzeu să funcţioneze pe Bulevardul Culturii. Propunerea lui Elvis Arghir mai avea o hibă. Imobilul de pe Strada Panduri nu aparţine municipalităţii, ci Ministerului Educaţiei şi Cercetării.

Şi totuşi, cu ce umplem Muzeul Câmpinei?

O întrebare la care consilierii n-au prea ştiut ce să răspundă. „Cel mai potrivit ar fi să cerem părerea istoricilor câmpineni. De exemplu, domnul Alin Ciupală insistă de mai multă vreme pentru înfiinţarea unui muzeu al Câmpinei şi putem discuta cu dumnealui şi cu alţi istorici despre acest muzeu. Eventual, putem chiar cere părerea câmpinenilor, aşa cum le putem solicita public cetăţenilor să contribuie cu fotografii vechi şi diverse obiecte la crearea muzeului”, a spus primarul Horia Tiseanu.

8 comentarii to “Elvis Arghir propune ca viitorul muzeu al Câmpinei să se numească „Aurel Vlaicu””


  1. Stefan spune:

    Ar fi util deasemena sa avem un muzeu al exploatarii petroliere din Campina-muzeu in aer liber, amplast pe locatia fostei/actualei Schele Campina

    RăspundeRăspunde
  2. Anonim spune:

    Aurel Vlaicu a văzut Câmpina doar o dată …… în cădere. Și a murit.

    RăspundeRăspunde
  3. Anonim spune:

    Aurel Vlaicu

    De la Wikipedia, enciclopedia liberă

    Salt la: Navigare, căutare

    Acest articol se referă la un inginer român. Pentru alte sensuri, vezi Aurel Vlaicu (dezambiguizare).

    Aviatorul român Aurel Vlaicu

    Aurel Vlaicu la bordul avionului Vlaicu II
    Aurel Vlaicu (n. 19 noiembrie 1882, Binținți, lângă Orăștie, județul Hunedoara – d. 13 septembrie 1913, Bănești, lângă Câmpina) a fost un inginer român, inventator și pionier al aviației române și mondiale. În cinstea lui, comuna Binținți se numește astăzi Aurel Vlaicu.

    [modificare] Biografie

    Monument în memoria aviatorului Aurel Vlaicu, piaţa Catedralei, Orăştie
    A terminat Colegiul Reformat al Liceului Calvin din Orăștie, care din 1919 încoace a fost numit „Liceul Aurel Vlaicu”, luându-și bacalaureatul la Sibiu în 1902.

    Și-a continuat studiile inginerești la Universitatea din Budapesta și la Ludwig-Maximilians-Universität München[necesită citare], în Germania, obținându-și diploma de inginer în 1907. După aceea a lucrat ca inginer la uzinele Opel în Rüsselsheim. În 1908 se întoarce la Binținți unde construiește un planor cu care efectuează un număr de zboruri în 1909. În toamna lui 1909 se mută în București și începe construcția primului său avion, Vlaicu I, la Arsenalul Armatei. Avionul zboară fără modificări (lucru unic pentru începuturile aviației mondiale) în iunie 1910. În anul 1911 construiește un al doilea avion, Vlaicu II, cu care în 1912 a câștigat cinci premii memorabile (1 premiu I si 4 premii II) la mitingul aerian de la Aspern, Austria. Concursul a reunit între 23 și 30 iunie 1912 42 piloți din 7 țări, dintre care 17 din Austro-Ungaria, 7 germani, 12 francezi printre care si Roland Garros, cel mai renumit pilot al vremii, un rus, un belgian, un persan și românul Vlaicu. În cel mai cunoscut ziar vienez, Neue Freie Presse, se găseau următoarele rânduri despre zborurile lui Vlaicu:

    „Minunate și curoajoase zboruri a executat românul Aurel Vlaicu, pe un aeroplan original, construit chiar de zburător, cu două elici, între care șade aviatorul. De câte ori se răsucea (vira) mașina aceasta în loc, de părea că vine peste cap, lumea răsplatea pe român cu ovații furtunoase, aclamându-l cu entuziasm de neînchipuit.[1].”

    La 13 septembrie 1913, în timpul unei încercări de a traversa Munții Carpați cu avionul său Vlaicu II, s-a prăbușit în apropiere de Câmpina, se pare din cauza unui atac de cord.[2]

    În anul următor prietenii săi Magnani și Silișteanu finalizează construcția avionului Vlaicu III, și cu ajutorul pilotului Petre Macavei efectueaza câteva zboruri scurte. Autoritățile vremii interzic continuarea încercărilor; în toamna anului 1916, în timpul ocupației germane, avionul este expediat la Berlin. A fost văzut ultima dată în anul 1940.

    RăspundeRăspunde
  4. elvis arghir spune:

    Am mai sustinut si ca amplasarea lui pe Campinita are si un avantaj economic . Nu ar mai fi nevoie de sustinerea financiara din partea Consiliului Local .

    RăspundeRăspunde
  5. Marius.F. spune:

    Posibile locatii pt muzeul petrolului :Bulevardul(una din cele doua spatii:prima cladire de pe celalalt capat-actuala proprietate privata,niste cote cu geamuri sparte ce pt un bulevard nou-nout da o pata negativa;cladirea fostului Dr Dinu;);spatiu suficient este si fosta capela Hernia(avand legatura cu istoria exploatarii petrolului),Atelierele liceului Petrol care cat de cat au dotare ca spatiu si ca aspect(lipseste caldura si niste zugraveli minore)sau chiar in fosta schela.Sau macar sa se faca un sondaj printre campineni……

    RăspundeRăspunde
  6. Alina Ene spune:

    Decat studii de fezabilitate si sa fim napaditi de buruieni si caini ce misuna la tot pasul,intrarea orasului sa fie si ea in vizorul celor ce poposesc in oras.Inchiriati sau cumparati o locatie daca nu aveti si lasati banii aruncati pe fereastra.Aici in acea locatie puteti dispune mai multe(expozitii,targuri-si ARPA,motocrosul,fotbalul are o istorie pe care vad ca s-a stins)si despre care nimeni numai vorbeste
    PS.ce se mai aude de cinematograf,de cainii comunitari???

    RăspundeRăspunde
  7. Virgil spune:

    Cinema-ul nu scoate profit orice s-ar face..pt ca nu avem destui oameni dispusi sa mearga la film din pacate. Dar cu cainii e o problema intr-adevar!

    RăspundeRăspunde
  8. Mirela Popescu spune:

    Acum pe bune, cine vine sa viziteze muzeul campina, atata timp cat el nu are un nume de rezonanta, atata timp cat nu are numele unei celebritati, atata timp cat nu e atractiv, cat nu are lucruri interesante pentru copii? Copii invata despre Aurel Vlaicu si pana la urma ne mandrim ca aici a cazut Vlaicu,nu? sau a-ti uitat cand ne dadeam intalnire ” la avion”?
    De ce oare nu vrea Primaria sa profite de istoria acesta?
    si pentru a salva imaginea refuza o idee mult mai buna?

    RăspundeRăspunde


Comenteaza !


  • You Avatar
  • PUBLICITATE

    Medimfarm mica

    Nou

    Infinity Fashion

  • Comentarii recente

  • Categorii

  • Arhivă

  • Abonare la ştiri

    Introduceti adresa de email:


    RSS Feed
    ŞTIRI
    campinaph.ro
  • SPORT CÂMPINA

  • PUBLICITATE

    image description

    Servicii vidanjare

    Neptun

  • PUBLICITATE

    Reclama-centrale-2x-GIF