Social

Principalele prevederi ale noii Strategii Naţionale pentru Siguranţă Rutieră

Trafic DN1Ministerul Transporturilor a supus dezbaterii publice un proiect de hotărâre de Guvern privind aprobarea Strategiei Naţionale pentru Siguranţa Rutieră. Un proiect care a făcut valuri în special din cauza prevederilor potrivit cărora, în unele situaţii, se poate conduce fără permis auto sau cu un permis provizoriu. Printre cei care au reacţionat dur la noua „strategie” s-au aflat şi reprezentanţii Poliţiei Române, conducerea instituţiei susţinând că nu ştia nimic despre acest proiect care include unele „măsuri aberante”. Strategia Naţională pentru Siguranţă Rutieră 2012-2020 este un document amplu, din care vă prezentăm principalele prevederi.

– Îmbunătăţirea calităţii instruirii oferite de şcolile de şoferi şi centrele de pregătire profesională din transporturile auto, inclusiv prin creşterea numărului de ore de conducere în traseu şi în poligon şi creşterea calităţii pregătirii teoretice a şoferilor profesionişti (prin introducerea suplimentară a altor module la şcolile de profil);

Posibilitatea introducerii dreptului de a conduce anumite vehicule anterior obţinerii pentru prima dată a permisului. Conducerea va avea loc în prezenţa unui însoţitor cu experienţă, deţinător al permisului de conducere corespunzător categoriei de vehicul condus şi care va răspunde juridic solidar cu conducătorul; conducerea se va efectua numai pe anumite drumuri publice şi în anumite intervale orare;

Reducerea duratei de valabilitate a permisului începând cu o anumită vârstă;

Obligativitatea prezentării avizului medical eliberat de medicul de familie la preschimbarea/prelungirea valabilităţii permisului auto;

Obligativitatea absolvirii învăţământului minim obligatoriu de 10 clase pentru obţinerea permisului de conducere;

Introducerea obligativităţii obţinerii permisului de conducere pentru a putea conduce mopede pe drumurile publice;

Interzicerea folosirii dispozitivelor de detectare a aparatelor radar;

Interzicerea accesului pe drumurile publice a vehiculelor de tip ATV, cu excepţia drumurilor comunale, pentru care este obligatoriu să existe avizul autorităţilor administraţiei publice locale;

– Oferirea posibilităţii şoferilor de a opta pentru reducerea perioadei de suspendare a exercitării dreptului de a conduce autovehicule prin participarea în centre autorizate la programe de reabilitare comportamentală/consiliere psihologică, la cursuri de conducere defensivă/ preventivă sau la efectuarea în spitale a unui stagiu de asistare a victimelor accidentelor rutiere, după caz;

– Îmbunătăţirea gradului de încasare a amenzilor contravenţionale prin: posibilitatea aplicării sancţiunilor contravenţionale conducătorilor auto prin plata pe loc, pe bază de chitanţă; introducerea tichetului de contravenţie care însoţeşte permisul de conducere şi care este destinat evidenţierii sancţiunilor contravenţionale la regimul rutier achitate; eliminarea prescrierii proceselor verbale. În prezent, amenzile aplicate conform regimului circulaţiei sunt estimate la peste 450 de milioane de lei anual, cu un grad de încasare de doar 40%, faţă de peste 90% în alte state UE.

Leave A Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *