Mâine se împlinesc 100 de ani de când Aurel Vlaicu s-a prăbuşit cu avionul său în apropiere de localitatea Băneşti, în ceea ce avea să reprezinte una dintre cele mai mari tragedii din faza de pionierat a aviaţiei din România. Aurel Vlaicu va fi comemorat mâine la Băneşti, la monumentul ridicat în 1936 în apropierea locului unde s-a prăbuşit. Astăzi, la Câmpina, pentru toţi cei pasionaţi de zbor şi de istoria zborului a fost adusă şi postată în faţa Casei Tineretului, chiar lângă statuia cu bustul pilotului, o machetă la scara 1:1 (sau, poate, mai bine spus o replică) a avionului „Vlaicu 2”, cel la bordul căruia se afla Aurel Vlaicu în fatidica zi de 13 septembrie 1913.
Iniţiativa aducerii acestei machete la Câmpina aparţine Asociaţiei Române pentru Propaganda Aviaţiei – ARPA, cea care a organizat şi un simpozion despre rolul şi locul lui Aurel Vlaicu în istoria aviaţiei române.
Celebrul „Vlaicu II” a fost construit în anul 1911 şi cu el Aurel Vlaicu a zburat în mai multe oraşe din Regatul României, în cadrul unor turnee în care îşi făcea cunoscute invenţiile.
O lectie de istorie „live”. Merita vazut!
frumoasa si bogata este istoria aripilor romanesti -felicitari
frumoasa si bogata este istoria aripilor romanesti,multumiri pentru cei ce o pretuiesc
Pt CUNOSCĂTORI acest avion are d.p.d.v. al concepției PRIORITĂȚI MONDIALE!
– sistemul de propulsie cu 2 elici tandem-distanțate
– grinda circulara portanta pe post de „fuzelaj-superior”
– post de pilotaj „nacela”cu motor incorporat la semi-înălțime = VIZIBILITATE!
– ampenaj de baza tip CANARD – si „de coada” (oare DE CE ACEST TIP DE AMPENAJ NU POARTA NUMELE „VLAICU”???)
– tren de aterizare care permitea poziționarea avionului practic PARALEL cu solul
si ALTELE…