Macheta avionului “Vlaicu II”, expusă astăzi la Câmpina

Categorie: Social 12 septembrie 2013

Avion Vlaicu 1 Macheta avionului Vlaicu II, expusă astăzi la CâmpinaMâine se împlinesc 100 de ani de când Aurel Vlaicu s-a prăbuşit cu avionul său în apropiere de localitatea Băneşti, în ceea ce avea să reprezinte una dintre cele mai mari tragedii din faza de pionierat a aviaţiei din România. Aurel Vlaicu va fi comemorat mâine la Băneşti, la monumentul ridicat în 1936 în apropierea locului unde s-a prăbuşit. Astăzi, la Câmpina, pentru toţi cei pasionaţi de zbor şi de istoria zborului a fost adusă şi postată în faţa Casei Tineretului, chiar lângă statuia cu bustul pilotului, o machetă la scara 1:1 (sau, poate, mai bine spus o replică) a avionului „Vlaicu 2”, cel la bordul căruia se afla Aurel Vlaicu în fatidica zi de 13 septembrie 1913.
Iniţiativa aducerii acestei machete la Câmpina aparţine Asociaţiei Române pentru Propaganda Aviaţiei – ARPA, cea care a organizat şi un simpozion despre rolul şi locul lui Aurel Vlaicu în istoria aviaţiei române.
Celebrul „Vlaicu II” a fost construit în anul 1911 şi cu el Aurel Vlaicu a zburat în mai multe oraşe din Regatul României, în cadrul unor turnee în care îşi făcea cunoscute invenţiile.
Avion Vlaicu 2 Macheta avionului Vlaicu II, expusă astăzi la Câmpina

4 comentarii to “Macheta avionului “Vlaicu II”, expusă astăzi la Câmpina”


  1. Ing. Popescu V. spune:

    O lectie de istorie “live”. Merita vazut!

    RăspundeRăspunde
  2. costache v spune:

    frumoasa si bogata este istoria aripilor romanesti -felicitari

    RăspundeRăspunde
  3. costache v spune:

    frumoasa si bogata este istoria aripilor romanesti,multumiri pentru cei ce o pretuiesc

    RăspundeRăspunde
  4. Pt CUNOSCĂTORI acest avion are d.p.d.v. al concepției PRIORITĂȚI MONDIALE!

    - sistemul de propulsie cu 2 elici tandem-distanțate
    - grinda circulara portanta pe post de “fuzelaj-superior”
    - post de pilotaj “nacela”cu motor incorporat la semi-înălțime = VIZIBILITATE!
    - ampenaj de baza tip CANARD – si “de coada” (oare DE CE ACEST TIP DE AMPENAJ NU POARTA NUMELE “VLAICU”???)
    - tren de aterizare care permitea poziționarea avionului practic PARALEL cu solul
    si ALTELE…

    RăspundeRăspunde


Comenteaza !


  • You Avatar
  • PUBLICITATE

    Medimfarm mica

    Nou

    Infinity Fashion

  • Comentarii recente

  • Categorii

  • Arhivă

  • Abonare la ştiri

    Introduceti adresa de email:


    RSS Feed
    ŞTIRI
    campinaph.ro
  • SPORT CÂMPINA

  • PUBLICITATE

    image description

    Servicii vidanjare

    Neptun

  • PUBLICITATE

    Reclama-centrale-2x-GIF