Sumele alocate anual pentru salubritatea municipiului Câmpina sunt foarte mari. 4,23 milioane lei – în 2011, 4,44 milioane lei – în 2012, 4,65 milioane lei – în 2013. Sunt date oficiale, incluse în bugetul aferent fiecărui an. În 2014, Consiliul Local Câmpina a aprobat alocarea a 5,44 milioane lei pentru salubritate, adică peste 54 miliarde lei vechi. La un calcul simplu rezultă că salubritatea „înghite” mai mult de un miliard lei vechi pe săptămână, de vreme ce, după cum ştim cu toţii, anul are 52 de săptămâni. Un miliard pe săptămână e o sumă importantă cu atât mai mult cu cât nici un alt domeniu de activitate nu primeşte atâţia bani.
Cum administraţia locală câmpineană are contract de salubritate cu un singur operator (contract pe 20 de ani, expiră în 2024) – Floricon Salub, care asigură şi partea de salubritate, dar şi pe cea de deszăpezire, l-am întrebat pe directorul acestei societăţi de ce necesită acest domeniu asemenea sume. „Costurile legate de salubritate, gestionarea deşeurilor, transport, taxă de rampă şi multe altele sunt foarte mari. Dar este o greşeală imensă că toată lumea crede că toţi banii îi ia Floricon. Nu este adevărat! În suma totală pe care Consiliul Local o alocă pentru salubritate sunt incluse şi diverse lucrări de curăţenie, amenajare sau ecologizare, care se desfăşoară în Câmpina şi pe care Primăria le încredinţează direct sau prin licitaţie, în funcţie de valoarea lor, altor firme. Este adevărat că numai Floricon are contract de salubritate, dar există şi alte tipuri de lucrări incluse în acest capitol, pe care nu le face Floricon. În contractul pe care îl avem cu Primăria Câmpina noi avem normă de timp şi tarife pentru fiecare gen de activitate pe care o desfăşurăm şi în funcţie de acestea suntem plătiţi”, ne-a declarat directorul Floricon Salub, Florin Constantinescu.
Poate că mai sunt şi alte lucrări plătite din banii de la capitolul „salubritate”, dar din informaţiile noastre peste 80% din sumă se duce, totuşi, la Floricon pentru curăţenie şi deszăpezire (atunci când este cazul).
Legat tot de acest subiect, nu putem să nu reamintim recenta scumpire a gunoiului menajer, aprobată în unanimitate de Consiliul Local, la solicitarea Floricon Salub. Este adevărat că vorbim despre o creştere modică a tarifului pentru populaţie, de la 8,02 lei la 8,32 lei/persoană/lună (fără TVA), dar în nici un caz nu putem accepta ideea menţionată în şedinţă CL, cum că dacă toată populaţia ar avea contract de salubritate preţul gunoiului ar fi mai mic. În prezent, conform declaraţiei directorului Florin Constantinescu, 70% dintre gospodăriile din Câmpina au contract pentru gunoiul menajer. Sigur că ar fi bine să aibă toată lumea, dar ne poate da cineva asigurări că, dacă gradul de contractare ar fi de 100%, nu s-ar mai scumpi gunoiul? Sau s-ar ieftini?
Firmele din domeniul industriei ,al constructiilor , din Campina , cu baze de productie, utilaje performante si personal calificat nu realizaeza productie lunara de 4,5 miliarde lei si o firma ce detine MONOPOLUL GUNOAIELOR „FLORICON SALUB”ce si desfasoara activitatea cu utilaje gen fier vechi si maturi de nuiele , pentru activitatea desfasurata incaseaza fara nerusinare cu avizul angajatilor incompetenti din Primarie bani fara numar.
Numai un TEPES ii mai poate lichida pe aceste clanuri .
Scoateti acest seviciu de curatenie si salubritate la licitatie .
Poate DNA intervine si la acest contract semnat intre Primarie si Floricon .
Indopati-l pe Floricon cu bani. Strazile din zona Confind (Atelierelor, Conductelor, Petre Liciu, Bolintineanu) sunt si acum plime de nameti nu se poate circula decat cate o masina sunt alei inca in zapada pe care nu le-a dezapezit Floriconul dar ia banii pentru ele.
– bani salubrizare
– bani dezapezire
– bani contracte individuale pentru gunoi
– total miliarde
Se pare ca cel mai bine se traieste din gunoi. Esti miliardar in euro din gunoi FELICITARI pentru reusita dl. Florin.
Cad despre consilieri si angajatii primariei cred ca toti nu mai gandesc.
Angajati niste economisti care sa verifice aceste cheltuieli si oameni pe tren care sa verifice daca s-a efectuat munca pentru care se cere bani.
Primaria daca are bani ii arunca incotro vrea nu se gandeste la campinenii care nu mai au unde lucra si nu mai pot sa plateasca darile.
Toti sunt vanduti.Nici acum,cand e DNAul pe urmele primarului,viceprimarului,etc,nu se linistesc.Astia de acum sunt la fel ca aia din trecuta legislatura,numai ca mult mai vanduti.
desi in Campina si acum e plin de zapada atat Primaria,Consiliul local cat si Floricon Salub ne ignora.ei zic ca orasul arata perfect curat.daca nu era problema asta cu zapada nu prea eram noi la curent cu aceste sume uriase incasate de floricon.de mult timp primaria a intors spatele la locuitorii orasului si sta sa se ocupe numai de aruncat banii aiurea din primarie facand jocuri mizerabile.oare ne aude si pe noi autoritatile competente sa verifice activitatea primariei campina cu aceste contracte in primul rand?
Nu se duc toti banii la Floricon, o parte ii ia USL!
De ce nu te apuci tu de afaceri IONELE…., asta e slabiciunea noastra a Romanilor, stam si comentam orice, pune mana pe carte, fa proiecte cu fonduri europene si apuca-te de gunoi… e foarte profitabil si stii de ce??? pt. ca noi Romanii consumam mult si comentam mult……
Ce contract e ala pe 20 de ani, cine a cceptat asa ceva si l-a semnat. Daca a fost semnat acum 10 ani inseamna ca in 2004, inainte sau dupa alegeri, cine era primar Tudor sau Tiseanu? Cum 20 de ani, ce e porcaria asta, voua nu va e rusine mai alesilor, nu va crapa obrazul in fata noastra?
pentru @dreptul
„M-as apuca si eu de afaceri dar mi-au luat-o altii inainte si nu am atata experienta in ‘afaceri’ ca altii, atatea cunostinte importante, poate iau lectii de la tine. ”
In plus banii publici ar trebui gestionati mai bine si intr-o transparenta totala despre asta e vorba AICI.
DESPRE CHELTUIALA BANULUI PUBLIC CARE ESTE AL NOSTRU AL TUTUROR PENTRU CARE AM MUNCIT, PE CARE L-AM DAT DINTR-UN SALARIU AMARAT, LIPSINDU-MI COPII DE O CIOCOLATA, PLATIND TAXE SI IMPOZITE SI NU VREAU CA NIMENI SA-SI BATA JOC DE ACESTI BANI.
Priveste problema din acest punct de vedere si spune-mi ce parere ai?
Nu doresc sa intru in prea multe detalii.Vreau sa remarc doar cateva date care mi se par mai importante:banii colectati de la persoanele fizice,prin contractele individuale incheiate cu firma in cauza sunt insignifiante fata de sumele rezultate din salubrizare oras(pe care nu le putem contabiliza la in cheierea contractului dar le putem verifica)din deszapeziri care se vad cum decurg iar cineva trebuie sa controleze si nu face nimic si cate vor mai fi.Cu toate aceste inconveniente sa recunoastem ca avem totusi un oras curatel.In schimb sugerez ideea posesorilor de autoturisme sa le abandoneze pe timpul iernii,desi platesc taxa pe drum.Multe s-ar putea discuta pe aceasta tema…
pentru Mihai:in 2004 inainte de alegeri s-a semnat acest contract sa cerem sa fie facut public sa stim si noi platitorii de taxe ce scrie in el,am auzit ca prin acelasi contract s-a dat si administrarea cimitirelor,de-a valma,gunoi,dezapezire,cimitire si cine stie ce mai o fi acolo.Contractul s-a facut pe 20 de ani dar putea fi reziliat atunci cand legislatia s-a modificat ,dar nimeni n-a facut-o si ii platim astuia miliarde de lei lunar din banii nostrii ca sa ne umple de praf ,sa ingitim toata vara nisipul imprastiat iarna ,pe care nu e in stare sa il adune de pe strazi pana in iarna urmatoare
Poate si alesii din Campina inclusiv primarul si viceprimarul ii urmeaza pe M.Cosma si fiul sau ,pentru ilegalitatile intregistrate la Campina prin masca licitatilor cu firmele favorite si contracte umflate , una din ele fiind si Floriconul.