La Pensiunea Atra Doftana a avut loc recent un simpozion pe teme turistice, la care au participat şi reprezentanţii administraţiei locale din Valea Doftanei. Subiectul de bază – atragerea de fonduri europene pentru dezvoltarea turistică a întregii zone. O zonă foarte frumoasă, care, din păcate, încă mai suferă la capitolul infrastructură. Valea Doftanei este cea mai mare comună prahoveană din punct de vedere al suprafeţei (28.600 ha) şi, potrivit primarului Ion Manea (foto), în următorii ani va deveni una dintre cele mai atractive localităţi turistice, prin accesarea şi implementarea unor proiecte europene pentru dezvoltare rurală.
Administraţia locală din Valea Doftanei este pregătită să acceseze fonduri europene în cadrul programelor de dezvoltare pentru perioada 2014 – 2020, programe ale căror ghiduri au fost deja realizate şi urmează să fie implementate de ministerele abilitate. Iar unul dintre cele mai importante proiecte ţine de infrastructura rutieră. „Sperăm să obţinem finanţare pentru mai multe proiecte europene care vor dezvolta comuna şi o vor transforma într-o staţiune turistică deosebită, acest lucru însemnând totodată creşterea bunăstării locuitorilor săi. Primul proiect pe care am reuşit să-l promovăm împreună cu Consiliul Judeţean şi care parcurge acum etapele premergătoare obţinerii finanţării este modernizarea integrală a drumului judeţean 102I, care porneşte de la ieşirea din Câmpina, străbate comuna Valea Doftanei, pasul Predeluţ, oraşul Săcele, pâna la intersecţia cu DN1A. Este un drum de importanţă vitală pentru Valea Doftanei, care va prelua 10-15% din traficul şi aglomeraţia de pe DN1”, a declarat Ion Manea. Costurile estimative ale acestei investiţii se ridică la 13 milioane de euro.
În altă ordine de idei, precizăm că inclusiv Pensiunea Atra, unde a avut întâlnirea, a fost construită în urmă cu cinci ani printr-un proiect european. A costat aproape un milion de euro, din care 200.000 euro au fost fonduri europene. Pensiunea are cinci margarete şi este eco-friendly, adică nu afectează mediul înconjurător, aproape întregul imobil, cu excepţia unei parcări şi a unor terase, fiind îngropat în pământ.