Administratie publica

Criteriu modificat pentru licitaţia care va desemna operatorul de transport local

CL 3La ultima şedinţă din acest an, cea care a avut loc cu câteva zile înaintea Crăciunului, Consiliul Local Câmpina a aprobat modificarea unuia dintre criteriile de selecţie pentru delegarea prin licitaţie publică deschisă a serviciului de transport public local de persoane. Este vorba de introducerea anului 2015 la criteriul „anul de fabricaţie al autovehiculului”. Mai exact acordarea a 9 puncte pentru maşinile care sunt fabricate în 2015. S-a decis acest lucru pentru că licitaţia pentru stabilirea firmei care va asigura transportul de persoane în Câmpina va fi organizată cu o oarecare întârziere. În acest moment nu ştie nimeni să spună când va avea loc această licitaţie, cert este că nu în luna februarie 2015, când expiră contractul cu firma Eliro. Contract care, probabil, va fi prelungit prin act adiţional până la organizarea unei noi licitaţii.

La dezbaterile asupra proiectului s-a revenit asupra unei discuţii mai vechi, de prin luna august, referitoare la un criteriu considerat discriminatoriu de o parte a consilierilor locali. Este vorba despre criteriul vechimii pe traseu, pentru care se acordă 12 puncte. Consilierul Monica Clinciu a propus eliminarea acestui criteriu, având în vedere faptul că el avantajează clar firma Eliro, singura care a efectuat curse pe traseele interne în ultimii şase ani. Amendamentul Monicăi Clinciu a picat, însă, la vot. Era de aşteptat să se întâmple aşa ceva, ştiut fiind faptul că Eliro are susţinere în Consiliul Local Câmpina din partea PSD,  PP-DD şi PLR.
Un singur lucru ar mai trebui precizat la acest subiect. Noi nu ne îndoim de faptul că licitaţia, oricând va fi ea organizată, va fi câştigată de societatea Eliro. Aproape că suntem dispuşi să punem pariu că aşa va fi. Totuşi, la şedinţa din august 2014 s-a discutat aprins şi îndelung despre delegarea prin licitaţie publică a serviciului de transport local de persoane din municipiul Câmpina. Atunci, subiectul ardea, era grabă mare, că expira contractul în februarie şi trebuia organizată licitaţia. Între timp, însă, lucrurile s-au mai domolit. Nici nu mai arde, nu mai e nici grabă mare, e bine aşa…

13 Comments

  1. Mazilu says:

    Domnilor,
    Avand in vedere experienta mea in domeniul transporturilor(peste 50 ani)pentru ca ma intereseaza subiectul, pentru a putea vedea care este adevarul, pentru ca nu-mi place minciuna,pentru ca circul zilnic pe traseul Voila si pentru a nu induce in eroare campinenii,vreau sa va aduc la cunostinta urmatoarele:
    -Nu este adevarat ca numai Eliro a efectuat traseul local,de-a lungul timpului au mai fost 3 firme:Geamila,Antagi si Sicorom care conform criteriilor de licitatie, primesc 6 puncte la criteriul vechime conform hotararii din august,cine le opreste sa participe la licitatie???.De altfel consider ca initiatorii proiectului au fost foarte generosi cind au acordat 6 puncte pentru vechimea de traseu intrerupta,in legislatia nationala se acorda ZERO puncte.
    -La licitatia de cum 6 ani firmele Eliro si Geamila au primit la criteriul vechime de traseu 10 puncte fiecare,atunci criteriul vechime de traseu nu a mai fost discriminatoriu?A devenit acum subit discriminatoriu?De ce?
    -Daca criteriul de vechime este discriminatoriu,de ce este prezent in legislatia nationala care stipuleaza criteriile de licitatie pentru traseele judetene si interjudetene?Va rog sa va interesati cite puncte au primit la criteriul vechime de traseu,firmele: Geamila,Rosabi,Cord,Diana P.A.,Valea Prahovei,Autogara Com si Eliro(toate din Campina) la licitatia pentru traseele judetene si interjudetene pe care le detin si veti constata ca au primit puncte in functie de cati ani au efectuat traseul.Daca vreti sa se afle adevarul intrati pe site-ul Consiliului Judetean Prahova si cautati rezultatele de la licitatia pentru traseele judetene..Numai la Campina criteriul vechime este discriminatoriu iar in restul tarii nu….De fapt,cred ca orasul Campina este in alta tara….
    -Daca firmei Eliro i s-au acordat 10 puncte pentru vechimea de traseu la licitatia de acum 6 ani, astazi de ce sa i se acorde zero?Domnilor consilieri, vechimea creste domnilor, nu scade!
    -As propune ca tuturor consilierilor care au considerat ca vechimea de traseu este discriminatorie,sa nu li se mai acorde sporul de vechime in munca la salariu,pentru ca este discriminatoriu!!!
    -Ca sa nu mai vorbim de starea drumurilor care sunt sub orice critica(Calea Doftanei,strada Voila).Ia sa circule si consilierii 250 km zilnic pe aceste strazi cu o masina noua si vor vedea ca in 6 ani se alege praful de masinile lor….
    -Se cer masini noi,clasificate categoria I,cu aer conditionat,dar ce se ofera in schimb?Nimic!!! Cred ca trebuie sa fii cel putin nebun sa cheltuiesti circa 300000(trei sute de mii) de euro pentru a cumpara 5 microbuze noi,clasificate categoria I,ca sa castigi traseul intern si in cativa ani sa la faci praf pe asa zisele “strazi” mentionate mai sus..Iar peste 5 ani sa-ti spuna d-na Monica Clinciu ca ti se acorda zero puncte la vechime pentru ca asa vrea consiliul local chiar daca in legislatia nationala se acorda vechime de traseu??Oare pentru ce sa liciteze cineva traseul daca vechime de traseu nu primeste,traseul este slab din punct de vedere financiar(eu vad zilnic cati calatori sunt in masini),trebuie sa acorzi multe facilitati,strazile sunt praf si pulbere??Stiu oare onoratii consilieri cati bani se cheltuiesc anual pentru reparatii din cauza starii deplorabile a strazilor??
    -S-a afirmat chiar in sedinta din august ca nu se infiinteaza o firma de transport a Primariei pentru ca citez:”Ar fi o gaura neagra pentru Primarie care ar inghiti foarte multi bani”.Oare prin asta nu au recunoscut ceea ce se stie de ani buni,ca traseul local este un traseu neprofitabil din cauza numarului mic de calatori,a numarului mare de curse,a traseului Muscel care este 200% pe pierdere dar este bagat pe gat la pachet cu Voila si a facilitatilor care trebuie acordate calatorilor?
    Daca pentru Primarie ar fi neprofitabil pentru firme de ce ar fi profitabil?
    -V-ati gandit ca prin neacordarea punctelor pentru vechimea de traseu s-ar fi incalcat legea si proiectul ar fi fost foarte usor de contestat la Prefectura?
    -De ce nu s-a organizat pina acum licitatia, era destul timp din august pina azi?Oare nu s-a asteptat momentul ca sa se mai initieze un proiect in care sa vina cineva cu amendamente care sa avantajeze o anumita firma care nu are vechime de traseu??
    -Avand in vedere ca urmeaza sa se lucreze pe strazile Calea Doftanei si Voila,iar strazile vor fi mai distruse decat azi si nu se poate circula cu masina,as propune ca pentru licitatia pentru traseul local sa fie obligatoriu ca firmele sa liciteze cu elicoptere noi,proprietate nu leasing,mimim 2015 an de fabricatie,cu aer conditionat pentru fiecare loc,clasificate categoria I,iar 2 din cele 5 necesare efectuarii traseului,sa aiba minim 18 locuri, pretul biletului sa nu fie mai mare de 0.25 bani avand in vedere pensiile si salariile mici ale campinenilor,iar peste 5 ani se vor acorda obligatoriu zero puncte la vechimea de traseu.Toate acestea in speranta ca unii consilieri din Consiliul Local Campina sa fie multumiti odata si odata…

    Acum va las pe dumneavoastra sa judecati cine are dreptate.Va multumesc.

  2. Alexandru says:

    pacat ca nu poate fi competivitate. Vechimea este supraevaluata. Sungura modalitate sa iasa firma Eliro din ecuatie este ca un alt licitant sa vina cu masini 2014-2015. Ori acest lucru nu este profitabil…

  3. Dorina Petcu says:

    Dle Mazilu am citit cu mare atentie expunerea dvs. Nu sunt in domeniu, nu ma pricep eu sunt doar un calator. Vreau sa va intreb un lucru, daca sunt atatea probleme si situatia e atat de grea pentru firma Eliro, de ce nu se lasa de activitate, de ce mai participa la licitatie ? Sa renunte si sa lase locul altora care nu se plang asa de traseele din Campina !

  4. Mazilu says:

    Doamna Petcu,
    E foarte simplu:
    In 2008 firma a licitat cu masini noi-noute fabricatie 2008 cumparate in leasing.Oare puteau sa renunte inainte de achitarea masinilor?Nu,pentru ca masinile ar fi fost recuperate de leasing si firma pierdea tot si banii platiti si masinile.In tarile civilizate,un contract de transport tine mai mult decat un contract de leasing,astfel incat dupa ce achita masinile,firmele sa aiba posibilitatea sa-si recupereze investitia.5 masini noi costa cam 350 000 de euro(trei sute cincizeci de mii,atentie).Daca drumurile sunt proaste,ceea ce duce la cheltuieli enorme,motorina e scumpa,asigurarile sunt enorme(circa 4000 lei/microbuz/an),calatorii sunt din ce in ce mai putini din cauza ca n-au locuri de munca sau au salarii si pensii mici,firmele au sanse mici sa recupereze banii.
    O sa vedeti ca n-o sa se inghesuie firmele sa investeasca o caruta de bani si sa liciteze pentru ca traseul are foarte multe probleme:
    -drumuri proaste
    -incasari mici
    -curse foarte multe impuse de Primarie(chiar daca o multime circula goale) pe un traseu de interior care aduce consumuri mari de combustibil si cheltuieli mari cu piesele(fiecare masina efectueaza circa 250 km zilnic)
    -dependenta de Consiliul Local care aproba modificari de program,pret,etc odata la 6-7 ani si nu este interesat daca firma supravietuieste sau falimenteaza
    -facilitatile care trebuie acordate persoanelor cu handicap,veteranilor de razboi,persoanelor cu venituri mici,etc.
    -traseul Muscel nu produce incasari nici macar cat sa acopere consumul de combustibil dar fiind „la pachet” cu Voila trebuie licitat impreuna
    -firma nu primeste nici un banut subventie ca sa acopere diferenta dintre venituri si cheltuieli asa cum se intampla in Ploiesti,Bucuresti,Iasi,Slatina,etc.
    -masinile sunt deteriorate rapid si in interior pentru ca stiti ca pe Voila circula o gramada de „oameni”care taie canapele,pun picioarele si bagajele pe pernele scaunelor,fac mizerie ca intr-o cocina etc.
    Eu cred ca firma daca va mai licita, o va face in speranta ca-si va recupera macar o particica din banii investiti,atat.
    Acum puteti sa judecati si dvs. si sa va puneti intrebarea:oare se merita,pe vremurile in care traim,in care nu poti fi sigur de nimic,sa investesti bani multi, sa nu castigi nimic si sa ai o gamada de probleme???
    Vorbeam zilele trecute cu cineva care a lucrat ani de zile in strainatate in constructii si intorcandu-se in tara a investit intr-o firma de transport,a castigat un traseu similar,iar dupa 2 ani a renuntat si a pierdut tot,masini si bani,plecand din nou in strainatate pentru ca aici murea de foame….Din pacate asta e tara noastra…nimeni nu se gandeste la oamenii care investesc bani,creeaza locuri de munca,platesc taxe si impozite…
    Sper ca v-am lamurit.
    La multi ani.

  5. Tache says:

    E adevarat ca circula in majoritate rromi spre Voila dar asa e viata…nu avem noi ceilalti cum sa-i manieram.Cat despre masinile merg goale nu incercati sa pacaliti,traseul Voila are uneori full calatori.La gara spuneti dragi transportatori nu renteaza.Propun concurenta:ori ca va ia taximetristii calatorii,poate si alte firme sa se bage la licitatie sa nu fiti,,singuri pe lume”apoi sa spuneti mai renteaza.Sau sa va ofere in schimb la Voila si Muscel alte trasee:Ploiesti conventie la Floresti,Urleta,Baicoi dragilor de la Eliro si apoi poate aveti profit.Si sa va rugati sa faca ca in palma spre Voila sa nu mai stati cu harburile prin garaj si service.Un an prosper.

  6. adrian-sofer says:

    Eu stiu bine situatia,calatori sunt la orele de varf de la 6 la 8 si de la 15.30 la 17.30 in rest sunt destul de putini(sunt si curse cu 2-3 calatori si uneori curse fara nici un calator).Sunt 50 de curse pe zi pe Voila din care cel putin 50% sunt proaste dar trebuie facute pentru ca asa e programul.Cat despre taximetristi,acestia circula numai cand au chef,ori microbuzele pleaca in cursa si cand sunt calatori si cand nu sunt,iarna,vara,Paste,Craciun,Revelion
    si alte sarbatori de dimineata de la 05.45 pina la 23.20 ultima cursa.Asa ca vedeti ca nu totul e roz asa cum pare…Vorba aceea:”In afara-i vopsit gardul si inauntru leopardul”.Cine stie,cunoaste, cine nu isi da cu parerea,am vazut ca sunt unii care sunt experti in toate domeniile(tranasport,politica,etc.) si comenteaza tot timpul.Daca nu au altceva mai bun de facut….

  7. Ionel-Asociatia Transportatorilor Prahova says:

    Are dreptate dl. Mazilu, daca va intereseaza adevarul, intrati pe urmatorul site si veti vedea cum sta treaba cu vechimea de traseu.Veti gasi rezultatele licitatiei din judetul Prahova si cite puncte s-au primit pentru vechimea de traseu.
    http://www.cjph.ro/upload/files/file/noutati_anunturi_2013/rezultate_transp_18dec2013.pdf

  8. Maria-pensionara says:

    Eu as vrea ca firma Eliro sa castige licitatiile inca 20 de ani de acum incolo,pentru ca este singura firma care asigura transport gratuit pentru persoanele peste 70 ani cu pensii mici(care nu sunt putine in cartierul Voila, toti vecinii mei beneficiaza de gratuitate).La toate sarbatorile ne este pusa masina la dispozitie pentru a merge la si de la slujba la bisericaDe asemeni,nepotul meu,are transport gratuit pentru ca este medaliat la sport.
    O vecina de a mea care nu e pensionara,pentru ca sunt 3 abonati in aceeasi familie,unul are abonament gratuit
    Asa ca mai lasati-o in pace, ca nici o firma din Campina nu mai ajuta locuitorii de pe Voila cum o face Eliro.
    Bravo patronului si Dumnezeu sa-i dea sanatate!

  9. admin says:

    Circulati gratuit datorita subventiilor aprobate de Consiliul Local si acordate de Primaria Campina. Daca va intereseaza, va putem spune si care sunt sumele incasate anual de Eliro de la bugetul local, ca si subventie. Am mai scris despre asta, dar putem reveni oricand asupra subiectului.

  10. Maria-pensionara says:

    Domnule Admin,
    Pentru a nu crea confuzie va spun urmatoarele:
    Eu nu circul gratuit datorita Primariei,deoarece nu ma incadrez(nu sunt persoana cu handicap,veteran de razboi,urmasa a unui veteran de razboi) si deci nu primesc cele 10 bilete de calatorie gratuite.Eu circul gratuit datorita legitimatiei gratuite pe care mi-a emis-o firma Eliro, aceasta fiind o gratuitate acordata de firma, ce nu are nici o legatura cu Primaria.Zilele trecute am fost la firma si am reinoit legitimatia.Eu stiu ca si celelalte inlesniri pe care le-am scris in postarea mea trecuta,sunt acordate tot de firma Eliro.
    Pe mine nu ma intereseaza daca si ce subventie incaseaza de la Primarie eu stiu doar ca circul gratuit datorita firmei ELIRO,inca din anul 2009.

  11. admin says:

    In anul 2010, Consiliul Local Campina a aprobat subventionarea cu 100% a biletelor de transport pentru veteranii de război şi văduvele veteranilor, persoanele cu dizabilităţi, foştii deţinuţi politici şi persoanele deportate, pensionarii de peste 70 de ani, cu o singură pensie în familie, mai mică de 400 lei.
    In martie 2011, a fost ridicat plafonul pentru pensionari si au beneficiat de 10 bilete gratuite pe lună pensionarii de peste 70 de ani, cu un venit lunar net pe membru de familie mai mic de 500 lei.
    In martie 2013, hotararea a fost modificata si de atunci au beneficiat de 10 călătorii gratuite pe lună pensionarii cu vârsta de peste 65 de ani şi cu un venit net lunar pe membru de familie mai mic de 600 lei.
    Prin contract si firma Eliro s-a angajat sa ofere unele facilitati, este adevarat. Si pentru asta a obtinut un punctaj mai mare la licitatie. Dar ceea ce i-a permis sa castige licitatia a fost pretul cel mai mic al biletului – 0,9 lei, pe care la majorat la 2 lei la scurt timp dupa castigarea licitatiei. Noi intelegem ce vreti sa spuneti si unde „bateti”. Avem indoieli asupra faptului ca sunteti o pensionara de 70 de ani, care stie atat de multe despre firma Eliro. Trecem peste asta, dar va rugam frumos sa nu ne luati nici pe noi de fraieri pentru ca si noi am fost tot aici si stim cum au stat lucrurile in toti acesti ani. Si ca o paranteza, facem parte din categoria celor care circula cu maxi-taxi, mai exact cu masinile firmei Eliro.

  12. Calatoru says:

    Firma Eliro prin sus-pusi incepe sa scoata ochii.Daca sunteti beneficiara,,doamna Maria” a gratuitatii posibil rudele dv au fost asociate cu dl Manasia de la Eliro.Nu avem toti privilegiul asta.Si eu sunt calator pe traseul Voila,drumu e praf,masinile murdare,rasuna manele,etc.Am circulat in aproape toata Prahova si fara suparare este jaf ce fac transportatorii care tranziteaza Campina

  13. aditza says:

    Sunt nepotul doamnei Maria si vreau sa va intreb:dvs. domnule „calator”al cui „sus-pus”sunteti, ca sigur nu sunteti calator,ca prea sariti la gatul firmelor care ajuta pensionarii de pe Voila…Daca sunteti asa de bun de ce nu ajutati dvs. macar o batranica sa treaca strada, nu va cer sa-i platiti transportul….Gresiti enorm cand spuneti ca beneficiaza numai rudele patronului(pe care eu nu-l cunosc),inseamna ca daca sunt cateva zeci de pensionari care beneficiaza de transport gratuit,are cam multe rude pe Voila,nu credeti?

Leave A Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *