Rampa ecologică de la Băneşti nu mai funcţionează din anul 2011, când alveola existentă era deja plină, iar Agenţia pentru Protecţia Mediului a cerut celor trei părţi implicate (Consiliul Judeţean Prahova, Consiliul Local Câmpina şi Consiliul Local Băneşti) să închidă rampa definitiv. Atunci s-a renunţat şi la ideea realizării unei noi alveole, deoarece nu s-a obţinut acordul SNCFR, rampa fiind situată în apropierea căilor ferate. Deşi închisă, rampa consumă nişte bani şi nu puţini – 46.801 lei pe lună, fără TVA, din care partea Câmpinei este de 21.000 lei (fără TVA). Diferenţa până la 46.801 lei este suportată de ceilalţi acţionari, respectiv Consiliul Judeţean şi Consiliul Local Băneşti.
Iată care sunt cheltuielile (oficiale, pe hârtie, fără TVA) cu paza şi întreţinerea rampei:
Salarii şi contribuţii la stat (11 angajaţi cu normă întreagă şi doi angajaţi cu jumătate de normă, aceştia fiind un contabil şi un jurist) – 23.350 lei
Energie electrică – 850 lei
Apă – 550 lei
Telefon – 85 lei
Consumabile (papetărie) – 165 lei
Consumabile (articole curăţenie) – 250 lei
Deplasări – 285 lei
Dezinsecţie, dezinfecţie, deratizare – 4.500 lei
Clor şi tratare ape uzate – 2.450 lei
Analize – 2.000 lei
Echipament de lucru/protecţie – 800 lei
Servicii PM, PSI, SSM – 500 lei
Întreţinerea rampei – 11.016 lei
Despre cheltuielile cu rampa de la Băneşti am mai scris. Subiectul a revenit în actualitate odată cu aprobarea, de către Consiliul Local Câmpina, a modificării unei anexe la Convenţia cu privire la paza şi întreţinerea rampei. A fost o formalitate, pentru că de la 1 ianuarie 2015 a crescut salariul minim brut pe economie la 975 lei pe lună, iar această majorarea trebuie să se regăsească şi în salariile angajaţilor de la rampă. De la 1 iulie 2015, salariul minim brut va creşte la 1.050 lei/lună, deci se depăşeşte plafonul aprobat pentru salariile şi contribuţiile la stat în cazul angajaţilor rampei. De aici şi modificarea despre care vorbeam. Suma totală pentru cheltuielile cu rampa nu se majorează, fiind reduse unele cheltuieli pentru a se compensa cu creşterea salariilor. Dar chiar şi aşa, aproape jumătate de miliard lei vechi pentru o rampă închisă este, totuşi, o sumă mare şi nimeni până acum nu a putut explica, de-a lungul timpului, când s-a discutat despre acest subiect, de ce e nevoie de contabil şi jurist, de exemplu, la o rampă de gunoi care nu mai e funcţională.
11 angajati o amarata de rampa:cat muncitori?un jurist(nu are primaria Banesti,Campina si CJ sa se ocupe si de asta)???contabil mai zic,cati sefi mai trag sfori pt nimic.Lumina 850 lei mai sa fie…Mai platim si pentru Calea Dacia atatea miliarde si pt alte prostii ale unora.Daca in Campina inca o duc unii bine nu inseamna ca,noi,cei de mijloc mai suntem fraieri
Rusine ! Jaf pe banii nostri !