15 februarie 2015 era termenul limită până la care Ministerul Transporturilor trebuia să prezinte în faţa Guvernului situaţia şi decizia cu privire la realizarea autostrăzii Comarnic-Braşov. După cum reiese dintr-un comunicat de presă postat sâmbătă pe site-ul Ministerului Transporturilor, situaţia nu este cea pe care o aşteptăm cu toţii. „Autostrada Comarnic-Braşov este necesară, dar în urma dezbaterilor publice a fost catalogată ca fiind greu de suportat din bugetul ţării”, se menţionează în comunicatul de presă al Ministerului Transporturilor. În acest context, au fost iniţiate dicuţii între reprezentanţii ministerului, Companiei Naţionale de Drumuri şi consorţiului Vinci-Strabag-Aktor (care a câştigat licitaţia pentru realizarea autostrăzii), iar concluziile sunt prezentate, în acelaşi comunicat de presă, de ministrul Ioan Rus: „Am discutat cu consorţiul şi, în varianta în care vom reuşi să restructurăm proiectul şi să găsim un model financiar mai eficient în raport cu bugetul ţării, pe care să-l aducem într-o zonă în care pot participa şi alte instituţii financiare internaţionale (BEI, BERD, IFC – cu care MT are programate discuţii pe această temă) şi dacă vom avea şi o poziţie favorabilă şi din partea Eurostat, deci dacă găsim o astfel de variantă, care să fie acceptată de toată lumea, mergem mai departe. Daca nu, şi se menţin datele actuale, va trebui să găsim o altă construcţie a acestui proiect. Pe aceste coordonate ale restructurării proiectului continuăm până în luna aprilie discuţiile cu partenerii din consorţiul Vinci-Strabag-Aktor”. Practic, în acest moment, nu poate nimeni să spună dacă autostrada se mai face sau nu.
În ianuarie 2014, CNADNR a încheiat un memorandum cu consorţiul Vinci-Strabag-Aktor prin care se prevede concesiunea de lucrări publice pentru proiectarea, construcţia, finanţarea şi întreţinerea autostrăzii Comarnic-Braşov. Durata contractului de concesiune este de 30 de ani, din care 4 ani construcţie şi 26 ani – operare şi întreţinere. Lungimea autostrăzii ar trebui să fie de 53,22 km, iar valoarea estimată a lucrărilor de proiectare şi construcţie – aproximativ 1,83 miliarde euro, fără TVA.