Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a reluat procedura de achiziţie publică pentru „parapete rigide prefabricate tip New Jersey”, adică pentru separatoare de sens din beton, care urmează să fie montate pe drumurile naţionale. Firmele interesate pot depune oferte până la data de 15 aprilie 2015, ora 10.00, iar pe 11 mai va fi stabilită firma câştigătoare, principalul criteriu de atribuire fiind preţul cel mai scăzut. Urmează apoi perioada de contestaţii şi, dacă totul merge bine, contractul va fi semnat la 1 iunie 2015 şi va avea o valabilitate de doi ani. Conform caietului de sarcini, valoarea estimată a acestui contract este de aproximativ 88 milioane lei fără TVA. Obiectul contractului – achiziţia şi transportul a 23.630 metri liniari parapet cu nivel de protecţie joasă, 39.548 metri liniari parapet cu nivel de protecţie normală şi 133.224 metri liniari parapet cu nivel de protecţie înaltă, iar toate aceste tipuri de parapet trebuie să fie prevăzute cu elemente reflectorizante.
Cele menţionate mai sus sunt, în general, date tehnice, care nu prezintă un interes deosebit pentru participanţii la trafic pe drumurile naţionale. Ideea este că, după o licitaţie eşuată la sfârşitul anului trecut (din cauza primirii unei singure oferte şi aceea considerată inacceptabilă), CNADNR reia acum procedura de achiziţie publică. Aceasta ar fi vestea bună. Vestea proastă este aceea că procedura este lungă şi complicată, durează foarte mult şi puţine firme sunt interesate de o astfel de licitaţie. Practic, nici în prima jumătate a acestui an nu se vor monta separatoare de sens pe drumurile naţionale şi ne gândim în special la DN1, pentru că aici e marea noastră durere. Există posibilitatea montării pe DN1, în zonele dificile, a unor separatoare de sens din material plastic. Asta temporar, până se termină procedura cu licitaţia publică şi se semnează contractul cu firma câştigătoare. Dar aceasta nu este o soluţie reală pentru preîntâmpinarea tragediilor rutiere de pe drumul naţional. Continuă să moară oameni pe DN1, iar noi, ca şi ţară, continuăm să nu avem proceduri de urgenţă pentru unele achiziţii publice importante.
Ce prostie romaneasca.Pe data de … licitatia,apoi vin contestatiile si in iunie incepe lucrarea,daca va incepe.Cati vor mai muri pana atunci,sa -i numaram.