Administratie publica

„Trebuia să impunem limită de preţ pentru transportul public şi nu se ajungea la 3,5 lei biletul!”. Da, trebuia…

Microbuz EliroPe 20 martie 2015, societatea Eliro a fost desemnată câştigătoarea licitaţiei pentru transportul public de persoane în municipiul Câmpina. Am scris despre acest lucru la momentul respectiv, când am precizat şi faptul că Eliro a venit cu un preţ de 3,5 lei biletul, mai mic cu 0,5 lei decât preţul oferit de cealaltă firmă participantă la licitaţie, Dan Sepsi SRL Ploieşti. Joi, 26 martie, Consiliul Local a aprobat Contractul de delegare a gestiunii Serviciului public de transport de persoane, contract care se încheie cu firma câştigătoare a licitaţiei, adică cu Eliro. A fost, de fapt, o formalitate, deoarece Consiliul Local nu putea respinge acest proiect de hotărâre, în condiţiile în care Eliro a câştigat, totuşi, licitaţia, iar contractul trebuie încheiat. Şi s-a votat cu 11 voturi pentru, cinci abţineri şi un vot împotrivă (consilierul Monica Clinciu). Contractul va fi valabil cinci ani, tariful pentru o călătorie va fi de 3,5 lei la data semnării contractului şi nu va putea fi majorat timp de un an, iar transportul de persoane va fi asigurat cu cinci autovehicule titulare, existând şi două rezerve. La finalul articolului o să vă prezentăm oferta cu care Eliro a venit la licitaţie şi care reprezintă acum anexă la contract. Îniante de asta, însă, iată cum au decurs discuţiile din cadrul şedinţei de joi a Consiliului Local, înaintea votului.

Primarul Horia Tiseanu: „Vă spun sincer, nu mi se pare normal ca transportul în Câmpina să coste 3,5 lei călătoria. Dar la licitaţie au existat două oferte, iar comisia de licitaţie nu a putut face altceva decât să aleagă oferta cea mai bună, care a fost a firmei Eliro. Cealaltă firmă a venit cu 4 lei călătoria. Preţul este mare şi cred că este foarte posibil ca locuitorii să aleagă o altă variantă de transport. Iar în aceste condiţii, societatea câştigătoare va veni singură se rezilieze contractul. Consiliul Local ar fi trebuit să impună o limită la preţul biletului, 2lei sau 2,5 lei, dar acum nu se mai poate face nimic. Licitaţia a fost corectă, noi am ales cea mai bună ofertă în condiţiile date”.
Consilierul local Elena Albu: „Vă daţi seama că, la acest preţ, o familie care locuieşte în Cartierul Voila şi are doi copii la liceu trebuie să plătească 14 lei pe zi ca ei să se ducă şi să se întoarcă de la şcoală?! Dacă s-ar duce la Ploieşti, ar plăti 18 lei pe zi. Nu se poate aşa ceva! Pur şi simplu, îmi este ruşine! În aceste condiţii, cred că firma Eliro va da faliment!”
Consilierul local Monica Clinciu: „Eu o să fiu consecventă cu ceea ce am spus întotdeauna şi spun în continuare că societatea care a câştigat licitaţia nu merită să asigure transportul public în Câmpina. Am ajuns în această situaţie pentru că unii dintre dvs. aţi votat caietul de sarcini aşa cum l-aţi votat şi ştiţi bine. O situaţie incredibilă, în care câmpinenii vor fi nevoiţi să plătească 3,5 lei biletul, indiferent de distanţa parcursă. Şi vor circula cu nişte maşini mai proaste decât până acum, vechi, din 1996, 1997, 2001 şi una din 2008. Nu e vorba aici de legalitatea licitaţiei, ci de faptul că nu trebuia să ajungem în această situaţie!”
Consilierul local Dragomir Enache: „Ceea ce se întâmplă acum trebuie să fie o lecţie pentru noi toţi când în Consiliul Local se aprobă un caiet de sarcini. Trebuia să impunem limită de preţ! Dacă la licitaţie venea o societate cu 10 lei biletul şi o alta cu 5 lei sau 8 lei? Am fi avut acum bilet de 5 lei sau 8 lei, că era oferta cea mai avantajoasă, nu?!”

Din păcate, au vorbit doar consilierii PNL. Nu am auzit nici un punct de vedere de la ceilalţi consilieri locali, de la celelalte partide, cei care au aprobat un caiet de sarcini mai degrabă cu dedicaţie pentru Eliro. Pe holuri, însă, se dădeau asigurări că biletul nu se va scumpi imediat şi va rămâne 2 lei o perioadă. Probabil că aşa va fi şi o vreme vom circula tot cu 2 lei pe traseele interne din Câmpina. Am fi preferat, totuşi, ca acest lucru să fie scris în contract şi nu spus pe hol, la o discuţie neoficială.
Eliro 1 Eliro 2

31 Comments

  1. DURICU DANIEL says:

    RUSINE DOMNILORRR RUSINEEE,ACEASTA FIRMA O SA DEA IN FALIMENT PT CA ESTE O POVARA PENTRU CIMPINENI ,IN PRIVINTA PRETULUI ,LUMEA O SA MEARGA PE JOS DE ACUM IN COLO.PARCUL AUTO ESTE UN DEZASTRU ,MASINILE CARE SPUN CA SINT IN PARCUL AUTO SINT STRICATE NU AU AER CONDITIONAT NICI O MASINA CARE CIRCULA IN PREZENT.RUSINE DRAGI CIMPINENI

  2. Mazilu says:

    Va spun eu ce TREBUIA domnilor consilieri:
    -TREBUIA sa nu va mai bateti joc de aceasta firma de 6 ani!
    -TREBUIA sa reparati drumurile.Voi contribuiti cu buna stiinta la ducerea in faliment a firmelor, prin costurile mari cu pieselor de schimb!Am vazut ca o consiliera chiar s-ar bucura daca firma da faliment.Pai bine „stimata” doamna,cine va mai contribui la impozitele si taxele din care va platiti vacantele in strainatate,daca firmele se inchid una cate una?
    -TREBUIA sa nu mai mintiti in sedinte.Daca biletul pe Ploiesti este 6 lei si circula 2 elevi care pentru 4 calatorii platesc 4 bilete cat fac 6X4?? 18?? Nu domnilor face 24.Dar unii se pare ca cunosc alfel de matematica…
    -TREBUIA sa va aplecati urechea la strigatul de ajutor al firmei care a cerut de circa 8 ori majorarea pretului cu 0.50 bani.Justificat,legal,de bun simt!Nu i-a auzit nimeni,pentru ca nu se vrea sa se ajute firmele!
    -TREBUIA sa va fie rusine si cand ati votat majorarea pretului la apa,gunoi,metrul patrat de maturat,etc,etc,aceste majorari chiar afecteaza TOATA populatia Campinei, nu numai pe cei care circula cu maxi taxi!Acolo ati votat cu 2 maini!
    -TREBUIA,TREBUIA,TREBUIA!!!!!!

  3. constantin andrei says:

    Semn bun totusi si dezbaterea aduce cu ea lucruri bune si progres de ambele parti adica administratia orasului si populatia ce suporta taxe si impozite pe care administratia le gestioneaza in final.

    Intrebare? daca nu erau atatea sesizari in scris de la locuitori ,oare Administratia si C Local ar fi oferit aceste informatii in final.Acum laptele e varsat si in final populatia e parazitata economic in continuare iar Politicienii trebuie sa ia aminte ca votantul are curaj sa reactioneze.
    Marele responsabil se pare din text, este Primaria ce a intocmit un caiet de sarcini superficial fara o analiza de pret obiectiva.Ofertarea cu pret mic si fara a incorpora calitate sau garantie e o gluma proasta ,se poate spune ca asa e legea ,dar vedem evolutiv ca se distruge cam tot ce se face in scurt timp.Si atunci ce rol mai au partidele ,doar decorativ si mobilizator de campanie?

    Consiliul Local cred ca are datoria morala sa informeze populatia si despre alte nereguli cum ar fi ;Pierderi de fonduri europene sau neputinta accesarii lor.Oamenii cer anveloparea blocurilor,de ce s-a stopat lucrarea? stadiul lucrariilor la CANALIZARE ?
    Consiliul Local are culoare politica si trebuie sa fie interfata intre Primarie si Populatie si sa informeze corect .Oricum se afla, mai mult de lucruri rele din pacate.

    Apropo ,PNL-ul merita apreciat pt luarea de cuvant si recunoasterea neregulilor ,dar ce sa zicem de PSD care pune batista pe tambal ,oare e corect sau nu le pasa deocamdata?
    Si daca acest ziar nu ar exista???????? se pare ca tot frica pazeste pepenii din pacate iar democratia inseamna dreptul la libera exprimare .Sunt inca multi ce conduc ce au trait in dictatura comunista si sa apreciem acest bun castigat.

  4. ALICE says:

    Eu nu inteleg rostul licitatiilor in aceasta chestiune. Ar trebui sa fie liberalizat transportul public. Ca la taxiuri. Pe baza de licenta, dar liber. CONCURENTA este solutia !

  5. dan says:

    Aici a fost o combinație de la bun început. Funcționarul din primărie, care se ocupă de transport și care a întocmit caietul de sarcini, pe mână cu Eliro și cu sprijinul unor consilieri locali.
    Anumite criterii aduceau puncte numai pentru Eliro. Și nu erau criterii obligatorii. Iar omul din primărie știa asta.

  6. Mihai Catnca says:

    @Mazilu:Dl,dv ati vazut vreo firma in afara de Eliro sa se planga asa?Vad ca sunteti patimasi cand se deschide subiectul Eliro.Ca veti suferi,chiar numai pot eu.O sa va chinuinuiti,vine el si falimentul.Ati vazut ca cei de la Autogara care fac curse de Sotrile,Valea Doftanei sa jeleasca asa tare.Daca ati pus batista pe tambal cu asa pret,sa va asteptati la consecinte.O sa se repare si Calea Doftanei,vad ca Doreii sunt in,,stand-by”.Noi va spunem voua transportatorilor nemultumirile,voi puteti protesta la Rar,la Peco.De ce sa mergem noi acolo.E cumva afacerea noastra,mai bn ca voi nu o stie nimeni…traiti de pe urmele noastre.Va salut.

  7. Alecu says:

    Asa suntem noi,romanii,vedem numai combinatii peste tot.Toti,ne pricepem,
    la toate, ca doar suntem polivalenti….

  8. mihai says:

    Multumim d-le primar!!!!!!!!!!!!!!!! asa angajati care stiu sa faca caietul de sarcini, zic si eu… sa va traiasca… rusine! rusine! 3, 5 lei biletul… dau 7 lei in fiecare zi pt mine si copil ca sa vin de pe Campinita la service si ca sa duc copilul la scoala… rusine

  9. daniel says:

    Este foarte simplu.,,Eliro” vrea scumpirea calatoriilor.Noi vrem conditii decente de calatorie pentru banii nostrii.Rog toti calatorii care sesizeaza nereguli la carutele , pe care ni le pune la dispozitie firma ,,Eliro” sa sesizeze protectia consumatorului,politia,pompierii… sau pe unde dracu’ se mai poate reclama in tara asta si astfel stimata firma care ne jegmaneste cu nesimtire… cu largul concurs al Primariei,va platii o multime de amenzi(cred ca zilnic) si va renunta de buna voie sa mai ne fure la drumul mare.

  10. Alecu says:

    @mihai:
    Unde e 3.50 lei biletul ca eu fac naveta zilnic si platesc 2 lei pe bilet si am vazut in microbuze anuntul ca biletul nu se scumpeste.Cu ce firma mergeti de pe Campinita ca Voila nu trece pe acolo?O fi scumpit firma respectiva biletul si nu s-a anuntat?? Macar sa stiu daca am nevoie sa merg pe Campinita.

  11. Marius R. says:

    @daniel:
    Bravo Daniel,daca tot suntem o tara de turnatori,de ce sa nu facem si asta?Dar cu ce ne ajuta daca turnam?Cu nimic de fapt…

  12. Tache says:

    Eu circul la Breaza ca acolo locuiesc.Fac naveta la Bucuresti.N-am vazut asa jegmaneala in viata mea.Cele mai praf masini=Eliro.Daca nu se atribuia pe ochi frumosi traseele…oare consilierii Psd nu au interes si profit de pe urma asta.Ce castiga concurenta daca vor da faliment.Mananca si taximetristii o paine,zau e mai rentabil daca mergi 3-4 cu maxi…dar cred ca nici taximetristu refuza sa mearga pe Voila

  13. Profesoru says:

    @Tache: Eu cred ca unii care posteaza pe aici ori sunt sub influenta unor substante ori n-au fost pe la scoala.Pentru ca am vazut ca posteaza indiferent de subiectul articolului si se vede clar ca sunt pe dinafara….dar ei nu se lasa,trebuie sa se faca de ras orice ar fi!De exemplu:cum naiba sa sti cum sunt masinile unei firme daca nu circuli cu ele?Sau spui ca e jegmaneala dar e mai rentabil sa circuli 3-4 persoane cu maxi!Pai daca merg 3-4 cu maxi cum mananca taximetristii o paine?Sau spui ca daca nu se „atribuia traseele”in loc de se „atribuiau traseele” si „nici taximetristu refuza sa mearga pe Voila” in loc de „si taximetristu refuza sa mearga pe Voila”.Vai de limba romana ca tare mai e stalcita de catre unii!!!

  14. David says:

    Oricum cei de la eliro n au tupeu sa scumpeasca biletul de frica sa nu ramana fara clienti

  15. daniel says:

    Unde dai si unde crapa!Pai prietene Marius R. intre a ,,turna” si a reclama este o mare diferenta.Eu am indemnat lumea sa reclame acesta firma …,care are tupeul … sa scumpeasca biletele,fara sa asigure macar conditii decente de calatorie.Daca iti place sa platesti 35 de roni pentru o plimbare cu cotetele umblatoare ale firmei ,,Eliro”atunci plateste si sa fii sanatos. Daca insa ai ghinionul sa se rupa sarma cu care leaga soferul usa si cazi din mers,sau ia foc cotoroaga cu tine inauntru,macar ai sa mori fericit ca nu esti ,,turnator”… si ca ai platit 35 de roni din care 5-10 sunt ,,parandarat”pentru vre-un stabulet din Primarie care a aranjat magaria cu licitatia… AI PRICEPUT?

  16. Oprea I says:

    Vai mama ei de gramatica Tache,in mintea ta e o varza.Nea Alecule,punem pariu ca nu scumpeste cu 50 bani si ca pretul va fi 3,5 ron.Circula vorbe,ce se spune de firma asta,chiar arde subiectul asta.Patimile sunt si in Cl:Cord si Ave Diana(Pnl),Eliro(Psd),oare Pmp,PPDD nu isi infiinteaza firma de transport.Consilierii nostrii le stiu pe toate,cel mai slab consiliu,la asa consiliu asa firma-,,ElNino” si asa,,experti”postaci gen soferu,dna Maria,Mazilu.Pusi sa faca stand-up pe site.Mare succes .avem circ pe paine din plin

  17. Alecu says:

    Domnilor de la campinaph,de ce nu faceti si un articol despre starea strazilor Calea Doftanei si Voila,la care sa atasati si poze,pentru ca am vazut ca s-au mai sapat niste „cratere”de catre „Dorei” ,pe care nu le-au semnalizat(prin Broaste ).Daca nu le observi din timp,te-ai nenorocit,acolo ramai,iti sare roata de la masina!!! Pentru ca pana la urma chiar daca transportatorii au dreptate in privinta drumurilor,ne afecteaza pe toti care circulam prin zona.
    Apropo,la „Poza Zilei” ati putea sa dati poze cu „Doreii” care ieri trasau liniile de demarcatie a benzilor de mers pe Calea Doftanei,prin gropi,cratere cu apa,etc.

  18. soferu de maxi says:

    De ce nu postati toate opiniile? Adica unii sunt mai importanti decat altii?Cred ca ar trebui sa fiti impartiali….

  19. admin says:

    Pentru noi, toti cititorii si toti cei care comenteaza la articolele noastre sunt la fel de importanti. Dar injuriile si jignirile nu le vom publica. Asta ca sa stiti si sa nu mai scrieti data viitoare un „comentariu” de genul celui trimis anterior si nepublicat.

  20. admin says:

    O sa mergem si pe Calea Doftanei si pe Voila. Promitem. Am asteptat sa vedem ce decizie se va lua cu privire la lucrarile de canalizare de pe Calea Doftanei. Din pacate, vestile nu sunt bune…

  21. soferu de maxi says:

    Totusi am vazut ca ati publicat multe injurii si jigniri mai sus plus unele comentarii si aprecieri care nu au nici un fel de sustinere sau dovezi.De ce o faceti daca sunteti corecti????

  22. Marius R says:

    @daniel:
    Sunt abonat pe cursa de Banesti dar nu am vazut nici o masina legata cu sarma,nici nu am platit vreodata 35 lei pe un bilet(35 lei inseamna vreo 14 bilete),biletul este 2.50 lei si am vazut anunt in masina ca biletele nu se vor scumpi(cursa n-are nici o legatura cu Consiliul Orasenesc).In legatura cu conditiile din masina eu zic ca nu sunt nici mai bune nici mai proaste decat la alte firme.Inseamna ca nu ai mers cu masinile de la Ave Diana,Cord,Autogara,etc.Vrem conditii super,ca afara,dar la preturi derizorii?NU E POSIBIL,voi uitati in ce tara traim?Daca ai fost pe afara,ai vazut ca un bilet costa 2 euro,e adevarat cu conditii mai bune.
    Eu stiu ca orice scumpire supara multa lume,dar nici sa spun tot ce-mi trece prin cap numai de dragul de a arunca cu noroi,asta nu voi face niciodata…

  23. sofer la concurenta says:

    @Marius R,soferu de maxi:Lucrati la Eliro…100%Nu va ajunge strada?Daca sefii nostrii va luau traseul sau era concurenta 2 firme pe acelasi traseu dispareati in sec 2.De ce alti patroni nu se plang de drumurile marca Tiseanu ca voi.Ce experienta are sefii vostrii in transport?Manasia face si desface???

  24. Marius R says:

    @sofer la concurenta:
    Eu am spus clar ca sunt navetist din Poiana, dar probabil unii nu inteleg limba romana.De altfel dupa cum scriu unii:”ce experienta ARE sefii vostri”in loc de „ce experienta AU sefii vostri” se vede cam ce stiu si cat ii duce capul.Eu nu am facut decat sa-mi spun parerea,dar se vede treaba ca daca unul are o opinie impotriva „curentului”ii sare imediat cineva la gat.Oare cine ii pune sa scrie pe acesti „soferi la concurenta”si ce interese au??
    In privinta celor care nu se plang de nimic in general, nu numai de strazi, le spun atat:traiti dragi patroni in mocirla care va inconjoara ca pentru asta platiti taxe si impozite!

  25. soferu de maxi says:

    Am lucrat la mai multe firme de transport(DST,AVE,Valea Prahovei) si am prins foarte multe scumpiri de bilete(ultima a fost pe Ploiesti de la 4.50 lei la 6.00 lei, si pe Valea Doftanei de la 6.00 lei la 8 lei) dar asemenea „oameni”precum cei care comenteaza pe aici n-am intalnit.De asemeni sunt unii care ne injura pe noi soferii in masini,cu toate ca sunt afise puse in masini in care se spune ca biletul nu va fi 3.50 si ca este posibila o scumpire cu cel mult 0.50 bani.Si eu vad zilnic scumpiri la alimente,motorina,curent sau gaze,dar niciodata nu am injurat vreo casiera de la Kaufland,nu am tras la raspundere vreo vanzatoare de la Peco si nici nu am luat la bataie vreo doamna care vine si citeste contorul de curent sau gaze!De asemeni nu m-am dus sa reclam la politie pe cei care m-au injurat in masina in timpul serviciului!
    Civilizatia este departe de noi,dragi campineni,pentru ca in afara de cele spuse mai sus, numai noi stim ce mizerie gasim in masini dupa fiecare cursa,cate scaune rupte sau perdele sfasiate gasim zi de zi.Apoi va plangeti de conditiile de transport,de parca extraterestrii au devalizat masinile si nu calatorii!

  26. Gabriel Bogdan says:

    Sa presupunem ca pana in dec 2015 va fi 2,5 din ian 3,5ron.Inmultiind zilnic si cu 2,5ron cat se strange.Dar lunar?Dar anual?Numai intoxicati lumea pe aici…unii sa prospere altii nu.Daca numiti,,paguboase”traseele interne cele de Voila Campinita,Muscel+sau – Gara-Banesti rezulta.Nu va ajunge profitul dragi patroni.Daca era,,de pripas”va apucati de alt sport.Nu va contest,,experienta” si eu am lucrat dupa 90 la Autogara dar am plecat in Germania.Am strabatut din intamplare si Orientul si pretul la combustibil era sub 1 euro/l pe cand o sticla de apa 2e.Deoarece m-a deranjat melteneasca atitudine a patronului mioritic am emigrat si pot spune sunt in clasa de mijloc in Berlin.Nu va mai plangeti atat,nu am vazut srl subventionat de Cl Campina care are atatea ,,pretentii”sa ma exprim elevat

  27. David says:

    S a scumpit biletul deja

  28. soferu de maxi says:

    Si motorina s-a scumpit deja,de la 5.12 lei acum este 5.75 lei/litru.Si nu se stie unde se va opri!Aproape zilnic se adauga 5 bani,7 bani,4 bani…Asta nu puteti vedea dragi calatori?Pe Breaza se va scumpi biletul cu 1 leu!Si n-a comentat nimeni!Sa ziceti mersi ca nu s-a scumpit la 3.50 lei!!!!!

  29. mihai says:

    n au tupeu sa l faca si mai mult ca si pe gara banesti l au dus la 2,5 cursa si acolo a ramas de vreo 3 ani. Daca ar scumpi mai mult ar da faliment

  30. mihai says:

    Nu aveati tupeu sa l faceti 3,5 lei cum si pe gara banesti e 2,5 lei de 4 ani asa va fi si aici inca vreo 5

  31. mihai says:

    Va tremura … ca ramaneti fara clienti si tot noi sa zicem merci?

Leave A Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *