Continuăm să vă prezentăm neregulile descoperite de inspectorii Curţii de Conturi la Primăria Câmpina, aşa cum sunt menţionate acestea în raportul întocmit la finalul controlului. Vă reamintim că acest control a avut loc în perioada mai-iunie 2015 şi a vizat activitatea din 2014. De această dată venim cu câteva exemple concrete privind modul în care s-au desfăşurat şi plătit din bani publici unele lucrări realizate pe domeniul public. Anul trecut s-au realizat lucrări de asfaltare (plombări) în urma unei proceduri interne de selecţie de ofertă „care nu a fost iniţiată şi analizată corespunzător, fapt care a dus la supraevaluarea acestor lucrări cu suma de 31.360 lei plătită nelegal către firma C&D Trans Construcţii Bucureşti”, după cum se menţionează în raportul Curţii de Conturi. Această sumă este considerată prejudiciu la bugetul local şi pentru ea au fost calculate majorări de întârziere (până la 30 iunie 2015) în valoare de 8.154 lei.
În cadrul derulării contractului de lucrări nr. 18450/1 octombrie 2013, acordat (prin cerere de ofertă cu anunţ pe SEAP) asocierii dintre Floricon Salub şi Cast SRL Băneşti pentru amenajarea Lacului Curiacul, „au fost înregistrate şi s-au efectuat plăţi nelegale către constructor în valoare de 158.914,56 lei, ca urmare a decontării unor lucrări neexecutate. Pentru imobilizarea sumei în timpul misiunii de audit financiar au fost calculate majorări de întârziere de 39.118 lei”, se arată în raportul Curţii de Conturi. Vă reamintim că valoarea totală a contractului pentru amenajarea Lacului Curiacul este de 1.666.910 lei cu tot cu TVA, această lucrare fiind finanţată dintr-un credit bancar obţinut de administraţia locală de la BCR. Credit a cărei rambursare va fi plătită, bineînţeles, de la bugetul local.
În perioada noiembrie 2013 – decembrie 2014, pe tronsoane din Bulevardul Carol I au fost realizate lucrări de modernizare în valoare totală de 2.908.307 lei. Din raportul Curţii de Conturi reiese că „aceste lucrări au fost angajate, contractate şi plătite în baza unor caiete de sarcini întocmite de persoane fără pregătire de specialitate, fără respectarea studiului de fezabilitate (pentru care s-au plătit 23.000 lei) şi fără respectarea proiectului tehnic în valoare de 345.263 lei, întocmit la nivelul MDRT. Astfel, s-au înregistrat cheltuieli neeconomicoase, fără o bună gestiune financiară şi fără a avea la bază documente tehnice întocmite, avizate, aprobate şi certificate de specialişti, în valoare de 446.214 lei”.
Primăria Câmpina a acordat societăţii TBT MAF Invest Brebu, prin încredinţare directă, un contract în valoare de 61.760 lei pentru obiectivul „întreţinere şi reparaţii alee laterală strada Rahovei”. „Au fost înregistrate cheltuieli nejustificate şi s-au făcut plăţi nelegale către constructor în sumă de 3.498 lei, ca urmare a decontării unor lucrări neexecutate. Pentru imobilizarea sumei, în timpul misiunii de audit financiar au fost calculate majorări de întârziere de 909 lei”, se precizează în raportul Curţii de Conturi.
În anul 2014, Primăria Câmpina a achiziţionat direct, fără a avea la bază documentaţiile obligatorii (studii de fezabilitate, proiecte tehnice, detalii de execuţie) lucrări de reabilitare şi modernizare a sistemului rutier de pe Bulevardul Carol I, tronsonul cuprins între intersecţiile cu străzile Toma Ionescu şi Sondei. Acest lucru s-a făcut „prin întocmirea formală a unui caiet de sarcini în cadrul Serviciului Investiţii, în condiţiile în care alte obiective de investiţii nu erau finalizate – canalizare şi alimentare cu apă (pe tronsonul respectiv, n.r.), de angajaţi fără specializare şi experienţă profesională în domeniu, nerespectându-se astfel principiile economicităţii, eficienţei şi eficacităţii în utilizarea fondurilor publice”, potrivit inspectorilor Curţii de Conturi. În timpul auditării s-a constatat că lucrările au fost supraevaluate şi decontate cu suma de 33.834,22 lei, pentru care au fost calculate majorări de întârziere de 6.090 lei, până la data de 30 iunie 2015.
Au fost înregistrate şi s-au făcut plăţi nelegale către firma care reabilitează Liceul Tehnologic Energetic în sumă totală de 16.498.46 lei ca urmare a decontării unor consumuri de mână de lucru supraevaluate cantitativ. Pentru imobilizarea sumei, în timpul auditului financiar au fost calculate dobânzi şi majorări de întârziere în valoare de 6.735 lei.
Din verificarea modului de decontare a lucrărilor de reabilitare a parcării de pe Strada Schelelor (angajată prin încredinţare directă), s-a constatat că Primăria Câmpina „a acceptat şi au fost decontate către SC Berconst SRL sume necuvenite executantului de 9.419 lei, ca urmare a includerii în situaţia de plată a unor materiale supraevaluate (mixtură asfaltică). Pentru plăţile nelegale au fost calculate majorări de 2.072 lei până la data de 30 iunie 2015”, se menţionează în raportul Curţii de Conturi.
Sunt doar câteva exemple şi credem că nu mai e nevoie de nici un comentariu din partea noastră. Oricum, sunt reprezentanţi ai Primăriei Câmpina care ne consideră mai vinovaţi pe noi, cei care scriem despre raportul Curţii de Conturi, decât pe cei care şi-au bătut joc de banul public şi au adus prejudicii bugetului local. Vă prezentăm în continuare câteva facsimile din raport, pentru ca lucrurile să fie şi mai clare, deşi credem că din tot ceea ce am scris până acum aţi înţeles situaţia.
Raportul e foarte clar din pacate si bine venit in presa pt informarea populatiei.Cine poate stopa debandada? si Hotia din tara ?greu de spus.Primarul se gandeste la urmatorul mandat .Important este sa vedem si cum se finalizeaza adica cine si cum va plati .Debandada e mare in Primarie si greu de normalizat din multe puncte de vedere.Ce Primar poate inpune un alt mod de lucru cu vechile obiceiuri?
Mi-a atras interesul imobiliarele locale.Cladirea rosie din caramida de pe Fabricii nu era proprietatea Steaua Romana?Nu acolo era Fas?
http://olx.ro/imobiliare/birouri-spatii-comerciale/campina/
Felicitari administratorilor CampinaPh pentru dezvaluirile pe care le fac. Nu au facut decat sa publice in facsimil (cu minime si pertinente comentarii) un raport al unui organ al statului, Curtea de Conturi. Care ne demonstreaza sec, conform literei legii cum au fost cheltuiti banii nostri.Nu cred ca vreun om de buna credinta poate sa-i acuze de acest lucru. Iar cine-i acuza inseamna ca este partas la jaful care s-a facut.