După două încercări eşuate, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România intenţionează să organizeze o nouă licitaţie pentru „parapete rigide prefabricate tip New Jersey”, adică pentru separatoare de sens din beton, care urmează să fie montate pe drumurile naţionale. „Procedura de licitație urmează să fie reluată în cel mai scurt timp posibil, aceasta urmând să se desfășoare conform legislației în vigoare, respectiv OUG nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică”, este răspunsul scurt şi sec pe care conducerea CNADNR ni l-a dat la întrebarea noastră referitoare la acest subiect despre care scriem constant de mai bine de un an. De scris, noi scriem, dar pe drumurile naţionale, în continuare, nu se întâmplă nimic bun. În continuare avem parte doar de incidente şi accidente rutiere grave, de tragedii soldate cu pierderi de vieţi omeneşti. În continuare, măsurile pentru siguranţa circulaţiei rutiere rămân doar pe hârtie.
CNADNR a organizat, în ultimele 10 luni, două licitaţii publice pentru achiziţionarea de parapete din beton pentru drumurile naţionale, ambele eşuate. Şi asta pentru că „ofertele depuse au fost considerate inacceptabile, ofertanții neîndeplinind cerințele minime din Fișa de date de achiziție”, după cum explică CNADNR. Procedura va fi reluată, aşadar. Nu se ştie cu exactitate când. Oricum, având în vedere că o astfel de procedură durează câteva luni, chiar dacă, să zicem, la finalul ei va fi desemnată o firmă câştigătoare, este imposibil ca anul acesta să se treacă şi la treabă, adică la montarea separatoarelor de sens. Şi 2015 va fi încă un an pierdut din acest punct de vedere.
Accidentul de la care a (re)pornit aceasta discutie privind separatoarele de sens nu-l comentez… urmarile se cunosc…
Revenind la separatoarele de sens si aceasta camapanie de presa privind montarea lor: cite accidente au fost in 2014 si cite in primul semestru din 2015 din lipsa acestor separatoare? Care au fost urmarile?
Dar… Cite accidente s-au produs in 2014 si sem. I 2015 din: lipsa sau proasta semnalizare, gropi, denivelari, lucrari nefinalizate etc? care au fost urmarile? Apoi tragem linie si vedem ce ne trebuie.
E punctul meu de vedere si atit.