La sfârşitul acestei săptămâni, pe 27 septembrie, se împlineşte un an de la tragicul accident rutier în urma căruia cinci persoane au murit pe loc. Cinci câmpineni nevinovaţi. A fost un accident şocant, care ne-a marcat pe noi toţi. Tragedia s-a produs pe DN1, la km 81, între Câmpina şi Băicoi, aproape de Paralela 45. În mod cert vă amintiţi despre această dramă care a bulversat Câmpina. Un tânăr de 28 de ani, părăsit de iubită, a vrut să-şi pună capăt zilelor. A postat pe pagina sa de Facebook un mesaj prin care şi-a luat rămas bun de la prieteni, apoi s-a urcat la volan şi a intrat frontal, cu autoturismul său, într-o maşină care circula regulamentar şi în care se aflau cinci persoane, patru adulţi şi un copil. Cinci oameni nevinovaţi au murit într-o fracţiune de secundă în urma impactului foarte puternic. A murit pe loc şi şoferul sinucigaş.
Dumnezeu să-i ierte şi să-i odihnească în pace pe Robertino Gherghelaş (44 ani), Florin Cioroba (44 ani), Eduard Cioroba (11 ani), Nicoleta Mocanu (38 ani) şi Elena Buldan (19 ani), cei cinci câmpineni care şi-au pierdut viaţa în cumplitul accident din 27 septembrie 2014!
Tragedia de atunci a generat reacţii fără precedent pe plan local. Şi asta pentru că am fost conştienţi cu toţii că oricare dintre noi putem fi în locul lor. 2 octombrie 2014 a fost declarată zi de doliu pe raza municipiului, iar salariaţii societăţii Neptun au organizat, pe 30 septembrie, în centrul Câmpinei, un protest în negru „împotriva indiferenţei şi nepăsării autorităţilor centrale responsabile de tragediile de pe drumurile naţionale”. Peste 2.000 de oameni au participat atunci la „protestul în negru”, le-au adus un ultim omagiu celor cinci victime şi au cerut public Companiei Naţionale de Drumuri să ia măsuri pentru siguranţa circulaţiei pe DN1. În seara protestului şi în următoarele două zile, peste 4.000 de câmpineni au semnat o petiţie adresată Companiei Naţionale de Administrare a Drumurilor Naţionale, prin care se solicita luarea de măsuri pentru siguranţa circulaţiei pe DN1. Printre altele, se cerea montarea de separatoare de sens pe drumul naţional, verificarea tuturor marcajelor şi realizarea de sensuri giratorii în intersecţiile periculoase.
A trecut un an de la cumplitul accident. S-a schimbat ceva pe DN1, cel denumit „şoseaua morţii”? Da, s-a schimbat ceva, dar nu pe drum, ci alături. Au apărut noi cruci, semne ale altor tragedii. Nu au apărut separatoare de sens, aşa cum a promis CNADNR, nu s-au făcut sensuri giratorii, marcajele au fost verificate doar pe alocuri şi superficial. A trecut un an în care instituţiile statului, cele care trăiesc din banii noştri şi trăiesc chiar bine, nu au făcut nimic.
CNADNR se află la a trei încercare de organizare a licitaţiei pentru achiziţia şi transportul separatoarelor de sens pentru drumurile naţionale. A treia! Primele două au eşuat. La prima nu s-a prezentat decât o firmă. La a doua, ofertele depuse au fost considerate inacceptabile. Acum se derulează a treia procedură de achiziţie publică. Şi sunt din nou contestaţii din partea unei firme participante, din nou neclarităţi, din nou probleme. Şi aşa trece 2015. Nu suntem în stare să organizăm o licitaţie, să reparăm drumuri importante, măcar să astupăm nişte gropi. Că de construit ceva, nici nu se mai pune problema. Dumnezeu să-i ierte pe nevinovaţi!
ei nu! au aparut tampoeniile alea de beton…dar de largit drumul ca sa le poata monta…
Au fost montate de o firma privata, pe propria cheltuiala, nu de CNADNR.
NU SUNT PE TOATE PORTIUNILE ..IN DN 🙁 NU SE VOR LUA NICIODATA MASURI CA DOAR SUNTEM IN ROMANIA