Alegerile de anul viitor vor marca o premieră în România și anume introducerea sistemului informatic de monitorizare a prezenței la vot și de prevenire a votului ilegal. Practic, în fiecare secție de votare va exista o persoană – un operator de calculator al biroului electoral – care va scana cărțile de identitate ale alegătorilor, iar în cazul celor care votează cu buletine de identitate (model vechi), în baza de date va fi introdus codul numeric personal. Prin introducerea acestui sistem nou, se dorește prevenirea fraudei la vot. De implementarea şi gestionarea Sistemului informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal se ocupă Autoritatea Electorală Permanentă, cu sprijinul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale şi al Institutului Naţional de Statistică. În baza verificărilor în sistem, după caz, alegătorul va fi împiedicat să voteze, dacă n-are 18 ani, dacă şi-a pierdut drepturile electorale sau dacă a votat deja; va fi îndrumat către secţia de votare la care este arondat, dacă acesta s-a prezentat la secţia greşită; va fi îndrumat către secţia de votare unde a fost arondat conform reşedinţei; va fi înscris în lista electorală suplimentară. De implementarea şi gestionarea Sistemului informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal se ocupă Autoritatea Electorală Permanentă, cu sprijinul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale şi al Institutului Naţional de Statistică.
La nivelul municipiului Câmpina, la alegerile locale de anul viitor vor exista 23 de secții de votare, fiind deja verificată posibilitatea instalării unei conexiuni la internet în fiecare secție în parte. De asemenea, o listă cu 23 persoane care să îndeplinească funcția de operator informatician și rezervele lor a fost deja trimisă de către Primăria Câmpina la Autoritatea Electorală Permanentă, mai exact la Prefectura Prahova, unde funcționează AEP.