Proiectele europene ale Câmpinei – ghinion, nepăsare, incompetență sau altceva?!

Categorie: Administratie publica 12 ianuarie 2016

Proiecte europene Proiectele europene ale Câmpinei   ghinion, nepăsare, incompetență sau altceva?!Accesarea fondurilor europene pentru o investiție sau pentru proiecte de altă natură (sociale, educative etc) este o treabă complicată. Presupune foarte multă muncă, sute sau poate mii de hârtii și un consum nervos foarte mare. Și asta până la depunerea proiectului. Din acel moment, când, cum și dacă se obține finanțarea depinde de alții. În ultimii ani, municipiul Câmpina a câștigat finanțare europeană pentru multe proiecte mai mici sau mai mari. Un lucru foarte bun, care degrevează bugetul local de anumite cheltuieli. Totuși, ceva se întâmplă. Pentru că lucrurile merg bine până la un punct, apoi încep să apară problemele. Haideți să discutăm pe subiecte concrete, adică pe proiecte.
- Modernizare Calea Dacia, cel mai important proiect cu finanțare europeană al Câmpinei, în valoare de aproximativ 6 milioane de lei. În loc de 4 luni (termenul de execuție cu care Cast Bănești a câștigat licitația), s-a realizat în mai bine de trei ani. Și au fost atât de multe probleme la acest proiect, încât investiția a ajuns subiect de… dosar la DLAF și DNA.
- Reabilitarea batalului de pe Strada Lacul Peștelui, valoarea proiectului – 2,4 milioane euro. Contractul de finanțare s-a semnat în ianuarie 2011, licitația a avut loc în toamna lui 2011, iar lucrările au început în iulie 2012. Termenul de finalizare a fost, inițial, ianuarie 2013, apoi s-a prelungit. Investiția a fost finalizată în noiembrie 2013. În timpul lucrărilor, firma executantă (Ecoplast Industries Group) a fost sancţionatăde Garda de Mediu cu o amendă uriașă, de 100.000 lei, din cauza numeroaselor nereguli depistate în urma controalelor.
- Reabilitarea și dotarea Policlinicii Municipale, proiect în valoare de 2,5 milioane euro. Derularea acestui proiect a început în iulie 2014. Contractul cu firma care a câștigat licitația a fost semnat în februarie 2015, iar lucrările efective au demarat în aprilie 2015. Termen de finalizare – 31 decembrie 2015. Cum lucrările nu au fost finalizate la timp, vor fi continuate anul acesta dar cu fonduri de la bugetul local. 900.000 lei este suma estimată a fi alocată anul acesta de la bugetul Câmpinei pentru continuarea și finalizarea lucrărilor. Dacă nu se alocau bani de la buget, Câmpina ar fi trebuit să dea înapoi banii europeni cheltuiți până acum cu acest proiect.
- Reabilitarea conductelor de aducțiune și transport apă pe Bulevardul Bălcescu, Calea Doftanei, Strada Bobâlna. Proiect în valoare de aproximativ 993.000 euro, cofinanțat de Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei. Licitația a fost câștigată de o firmă din Constanța, dar lucrările au fost executate de Ascon Câmpina. S-a lucrat extrem de greoi. Numai pe Bulevardul Bălcescu, în loc de șase săptămâni, lucrarea a fost gata în mai bine de trei luni. Urmările acestor lucrări încă se mai văd pe străzile unde s-a intervenit.
- Centrul de Informare și Promovare Turistică, proiect în valoare de 620.000 lei. Lucrările au început în iunie 2015 și nu au fost încă finalizate, deși termenul limită de execuție era 23 noiembrie. Continuă în 2016, cu bani de la bugetul local.

Ar fi și alte proiecte cu finanțare europeană, dar care nu se referă la investiții. Chiar și în aceste cazuri, însă, semne de întrebare tot există.
- Egalitatea de şanse şi gen prin antreprenoriat şi calificare, proiect de 2 milioane lei, destinat recalificării femeilor șomere. Proiect pentru care Primăria Câmpina a primit o corecție financiară de la organismul de implementare pentru că a folosit în alte scopuri mobilierul cumpărat pentru cursante. Pe scurt, cu mobilierul achiziționat în cadrul proiectului european a fost dotat Clubul Pensionarilor, iar femeile șomere au fost mutate într-o altă locație decât cea prevăzută în documentația proiectului.
- Strategia de dezvoltare a municipiului Câmpina pentru perioada 2011-2017 – valoare aproximativ 290.000 lei. Un document impresionant, care ar trebui să stea la baza dezvoltării localității și care include măsuri pentru aproape toate sectoarele: dezvoltare urbană, infrastructură, social, economic, protecţia mediului, cultură, educație, capacitate instituțională etc. Din păcate, așa a rămas, un document scris frumos și cu poze multe.
- Servicii de calitate pentru locuitorii municipiului Câmpina, proiect în valoare de aproximativ 278.000 lei. În cadrul acestui proiect, 40 de angajaţi ai Primăriei au urmat cursuri de instruire în managementul calităţii, dezvoltare durabilă şi responsabilităţi sociale, astfel încât să răspundă mai eficient şi mai corect la cerinţele populaţiei. Iar Primăria Câmpina a obținut două certificări ISO în domeniul calității. S-a schimbat ceva în activitatea instituției în relația cu cetățeanul?

Ar mai fi proiectul privind lucrările de canalizare și stația de epurare (derulat prin intermediul HidroPrahova și despre care știm cu toții câte probleme creează) și cazul special al pierderii finanțării europene de 4 milioane euro pentru continuarea reabilitării Liceului Energetic (despre care am scris pe larg la momentul respectiv).

5 comentarii to “Proiectele europene ale Câmpinei – ghinion, nepăsare, incompetență sau altceva?!”


  1. Razvan spune:

    Cateva proiecte, dar si acestea furate !!! Avem o administratie incompetenta, de la Tiseanu la Dragomir. Nu este posib ca acest oras, cu un buget oarecum mare,sa faca atat de putine proiecte!! Sunt niste incompetenti si din cauza lor in cativa ani nu o sa mai existe locuri de munca in acest oras, se imputineaza pe zi ce trece. O sa devina un oras batran, ruina. Din cauza lui Tiseanu, Dragomir si a vesnicilor consilieri fara vizuune ( Telegescu and company)

    RăspundeRăspunde
  2. alex spune:

    Alt primar trebuie să vină la conducere

    RăspundeRăspunde
  3. Iubesc Câmpina! spune:

    NEPĂSARE

    RăspundeRăspunde
  4. Ion Dandoaselea spune:

    Cred ca in titlul articolului ati reusit sa sintetizati toate atributele administratiei Tiseanu. Dar din pacate asta se aplica nu numai proiectelor europene ci intregii activitati a acesteia.
    Niciodata Campina nu a aratat mai rau decat acum : proiecte incepute aiurea, fara o coordonare eficienta in spatiu si timp,intarzieri imense ale acestora, finantari piredute, etc. Am stat tot anul trecut ca in razboi : toate arterele principale desfundate, rascolite, inchise. Continuam lucrarile la Policlinica pe banii contribuabililor. La amaratul ala de chiosc (numit pompos centru de dezvoltare a turismului ) la fel… Aproape sigur se vor inapoia si banii cheltuiti pentru Calea Dacia… Curtea de Conturi gaseste nereguli grave….
    Sigur ca doamna Barbu este incompetenta. Asta este evident. Iar acum este tinuta acolo ca paratraznet, sa fie tapul ispasitor al tuturor nerealizarilor.Dar tu, ca primar sa nu iei nici o masura in acest sens, sa nu faci nimic! Consider ca pe un atentat la inteligenta mea afirmatiile domnului primar cum ca “saracii constructori au spus ca e greu, ca nu au putut sa se incadreze in termene, ca au promis ca fac, etc, etc”. Chiar ne ia de prosti? Ce face acolo? De ce este pus pe postul de “director al Campina SA” ? Sa faca lucrurile sa mearga nu? Iar pe dumnealui -urmare a afirmatiilor si a comportamentului vadit in favoarea constructorilor- l-as putea acuza si de “altceva”, nu numai de nepasare si incompetenta.
    As dori sa fie clar un lucru tuturor cetatenilor platitori de taxe : fondurile europene nu vin din cer, nu sunt gratis. Sun bani care se intorc din taxele platite tot de noi la Uniune. Asa ca toate lucrarile la care se retrag/se rambureaza fondurile, se continua pe banii municipiului, etc. inseamna ca au fost platite de doua ori : o data la UE si inca o data la administratia locala.
    De asemenea cred ca ar fi bine sa se stie ca in cadrul POR (Program Operational Regional) au putut fi executate o gama foarte larga de proiecte : asfaltari, parcuri, reabilitari de monumente, etc…. Ce a accesat onor primaria din Campina? Mai nimic.
    Deci e bine gasit titlul : ghinion (ca-i avem), nepasare, incompetenta. Despre altceva sunt alte institutii care trebuie sa confirme.
    Iar mie imi e clar un lucru : noua, campinenilor care ne mai pasa de oras ne trebuie “altceva”. Dar nu cel din titlu, ci la Primarie.

    RăspundeRăspunde
  5. ionel spune:

    PRIMARUL ar trebui sa stea pe teren in plimbare in Campina 24 de ore din 24 impreuna cu salariatii. In 8 ani de mandat n-am vazut pe nimeni prin targ la lucrari, verificari, etc. Vedem ca rezolvarea lucrurilor incet si din birou ne costa foarte scump pe noi contribuabilii. Imi aduc aminte ca se dorea marirea impozitelor cu aproximativ 25-50%, acum vad pentru ce le trebuiau banii.

    RăspundeRăspunde


Comenteaza !


  • You Avatar
  • SPORT CÂMPINA

  • ANUNȚURI ANGAJARE

    Societate comercială din Câmpina angajează ospătăriță pentru bar. Relații la telefon 0721.544.584.

    *****
    Angajăm instalator instalații termice și de gaze pentru comuna Brebu, pe perioada nedeterminată. Relații la telefon 0244.375.094.

  • ANUNȚURI LICITAȚIE

    S.C. PLAIUL CONCOM IMPEX SRL, prin lichidator, anunță vânzarea prin licitație publică a apartamentului situat în Câmpina, str. Tudor Vladimirescu, nr. 24, bl. B1,
    sc. B, et.2, ap.12, jud. Prahova, compus din două camere și dependințe cu o suprafață utilă de 50,44 mp. Prețul de pornire a licitației este de 88.440 lei
    (preț nepurtător de TVA). Licitațiile vor avea loc pe data de: 06.09.2017, 07.09.2017, 13.09.2017, 14.09.2017, 20.09.2017, 21.09.2017, 27.09.2017, 28.09.2017, 04.10.2017 și 05.10.2017, orele 12.30, la sediul  lichidatorului din Ploiești, strada Ion Maiorescu, bl.33 S1, et. 7, cab 7B. Condițiile de participare la licitație sunt menționate în caietul de sarcini  întocmit de lichidatorul judiciar, a cărui valoare este de 1.000 lei (fără TVA). Relații suplimentare la telefon: 0344.104.525.
    *****
    S.C. PLAIUL CONCOM IMPEX SRL, prin lichidator, anunță vânzarea prin licitație publică a bunului imobil aflat în patrimoniul debitoarei, respectiv terenul intravilan în suprafață de 9.996 mp situat în comuna Secăria, Tarla 31, parcela F356, jud. Prahova, la prețul de 12.045 lei (preț nepurtător de TVA). Terenul este înscris în cartea funciară. Licitațiile vor avea loc în data de: 06.09.2017, 07.09.2017, 13.09.2017, 14.09.2017, 20.09.2017, 21.09.2017, 27.09.2017, 28.09.2017, 04.10.2017 și 05.10.2017, orele 12.30, la sediul  lichidatorului din Ploiești, strada Ion Maiorescu, bl.33 S1, et. 7, cab 7B.
    Condiții de participare și relații suplimentare la telefon: 0344.104.525.

  • PUBLICITATE

    Servicii vidanjare

    3

    YOYO CampinaPH

    Neptun

  • PUBLICITATE

    Libell 1

    1

    Reclama-centrale-2x-GIF

  • PUBLICITATE

    Reclama mica 1

  • PUBLICITATE

    Anunt spatii

    Prevo distribution nou