Mai devreme decât era preconizat, pasajele subterane de la Oradea au fost finalizate și date în folosință. Acolo nu s-a mai pus problema că se dărâmă blocurile sau că durează ani de zile construcția. Acolo s-au găsit oameni din toate partidele politice care să susțină aceste proiecte de dezvoltare a orașului și cu toții au luptat pentru realizarea acestor pasaje. Pasaje care acum sunt finalizate și reprezintă o mândrie. Mai multe pasaje, nu doar unul singur cum este vorba la Câmpina!
Probabil că aleșii locali din Câmpina care se opun acestor proiecte ar trebui să facă o vizită de lucru la Oradea pentru a vedea cu ochii lor cum arată aceste pasaje, cât sunt de frumoase și ce benefice sunt pentru dezvoltarea oricărui oraș. Chiar dacă unul dintre pasajele de la Oradea trece chiar pe lângă o biserică, nimeni nu și-a pus problema că aceasta se va prăbuși sau că vor cădea blocurile din apropierea pasajului. Faptul că la Oradea au mers lucrurile bine probabil că are niște conotații sau niște substraturi. Or avea cei din Oradea un ”stăpân” care să se opună cu toți politicienii pe care îi manipulează dezvoltării orașului? Or avea politicienii din Oradea sfori de care să fie manevrați pentru a se opune oricărui proiect de dezvoltare a localității?
La Oradea nu s-a întâmplat cum se întâmplă la Câmpina ca cei care se opun dezvoltării orașului să sperie lumea și s-o alarmeze că vor dura lucrările 10 ani, că se vor prăbuși blocurile, că cine știe ce descoperire arheologică s-ar putea face pe locul șantierului și s-ar sista lucrările și tot felul de astfel de aberații. La Câmpina au mers din casă în casă și au luat semnături și date personale numai cu minciuni și nu doar pe acest subiect. Chiar au împărțit ziare neasumate, al căror singur scop era să manipuleze și să sperie lumea! De ce? Doar ca să nu se dezvolte Câmpina?!
La Oradea, oamenii, atât clasa politică, cât și oamenii simpli, au înțeles că astfel de pasaje subterane contribuie la fluidizarea traficului, la protejarea mediului înconjurător, la asigurarea unui număr mai mare de locuri de parcare în subteran, precum și la crearea unui spațiu urban de calitate occidentală la suprafața acestor lucrări, astfel încât și-au dat cu toții mâna pentru acest proiect îndrăzneț, dar de mare perspectivă. Acum cei din Oradea se bucură deja de frumusețea și utilitatea acestor investiții. La Câmpina, zi de zi oamenii sunt încă în căutarea unui loc de parcare în zona centrală, fie că se duc la piață, fie că se duc la spital, fie că merg la orice alte instituții. De asemenea, proiectul de la Câmpina cuprinde și piste de biciclete, pe care toți politicieni de după 1989 le-au promis oamenilor, dar până acum nimeni nu le-a făcut!
Nu trebuie să uităm că între Câmpina și Oradea a mai existat o diferență. Poate fundamentală. După cum bine se știe, politicienii și asociațiile care se opun dezvoltării orașului au atacat în instanță toate hotărârile Consiliului Local privind parcarea subterană, pasajul subteran, schimbarea peisajului de la suprafață prin crearea unui centru civic modern, dar și asocierea cu Consiliul Județean Prahova pentru asigurarea fondurilor necesare pentru cofinanțarea acestui proiect.
Au pierdut pe linie în fața tuturor instanțelor! Ce-i lipsește Câmpinei pentru a se putea bucura în voie, în numai câțiva ani, de spectaculosul proiect propus de primarul Alin Moldoveanu, proiect care cuprinde parcare subterană, pasaj subteran, un centru civic cu spații de regenerare urbană?!
Poate, oameni de o mai bună calitate, mai deschiși la minte și la viitor? Nu oameni care au demonstrat până acum că pot doar bloca proiectele cu fonduri europene, singura posibilitate reală de dezvoltare a oricărei localități.
Poate fi de interes și: https://www.campinaph.ro/2023/12/bomba-la-campina-urmeaza-si-la-comarnic.html
Eu sunt de-acord sa se facă acest pasaj subteran, mai ales ca sunt bani europeni care trebuie sa ne folosim de ei pana la ultimul euro. Va doresc succes în proiectele ce le faceți.
Eu personal îmi doresc acest pasaj și cu siguranță msi sunt și alți