Social

Atenţie când treceţi prin zonă! Barierele de pe Calea Doftanei ar putea pica în orice moment

Bariere 1Sunt vechi, uzate, au sistemul de acţionare ruginit şi năpădit de buruieni, au cablurile de prindere făcute praf şi în orice moment există riscul să se prăbuşească pentru vreo maşină. Ne referim la barierele de pe Calea Doftanei din Câmpina, din apropierea intersecţiei cu Strada Ecaterina Teodoroiu. Nu le vede nimeni în ce stare au ajuns pentru că nu interesează pe nimeni. Iar dacă vor pica, probabil că vinovaţi vor fi trecătorii că s-au aflat acolo într-un moment nepotrivit. Tronsonul respectiv de cale ferată face parte din Secţia Câmpina – Câmpiniţa – Telega, tronson neinteroperabil, după cum este denumit de CFR SA. Infrastructura feroviară neinteroperabilă înseamnă trafic local, mai exact, linii secundare care pot fi sau nu conectate la reţeaua naţională, în funcţie de necesităţi.
În ultimii doi ani, CFR SA a scos de mai multe ori la licitaţie pentru închiriere Secţia Câmpina – Câmpiniţa – Telega, dar fără succes. Pe acest traseu, calea ferată a fost construită în 1883 pentru transportul lemnelor de pe Valea Doftanei şi al sării de la Ocna Telega. Sunt mulţi ani de când n-a mai trecut vreun tren spre Telega, iar din 2010, de când Rafinăria „Steaua Română” şi-a încetat activitatea, nici pe porţiunea Câmpina – Câmpiniţa n-a mai ajuns vreo garnitură. Oricum, întregul tronson este o ruină, dar cui să-i pese de asta?! CFR SA tot reia licitaţiile, sperând să scape de aceste linii locale pe care nu mai există activitate, „închirierea unor părţi din infrastructura feroviară neinteroperabilă reprezentând unul din angajamentele incluse în programul de eficientizare a sistemului feroviar, care vizează reducerea cheltuielilor şi a activităţilor neprofitabile”. Da, sună frumos, dar revenim la problema noastră: cine răspunde dacă, Doamne fereşte, barierele acelea vechi şi cu sistemul de acţionare aproape distrus cad peste vreun pieton sau vreo maşină, lucru care s-au putea întâmpla în orice moment?
Bariere 2 Bariere 3 Bariere 4 Bariere 5 Bariere 6 Bariere 7

3 Comments

  1. Elvis Arghir says:

    Rog o echipa de romi sa le ia si sa le duca la fier vechi , ca astfel se va sesiza si proprietarul .

  2. George says:

    De ce nu sunt taiate,daca tot nu mai trec trenuri pe acolo?
    Sau astaptam sa se intample un accident si dupa aia luam masuri.

  3. Vasile says:

    Usor de stricat.Da,barierele sunt inutile si trebuie date jos dar aceasta cale ferata ar putea fi redata circulatiei primind o alta destinatie:turismul,prin infiintarea unui traseu bine gandit.Nu sunt vorbe goale.Trebuie cautat un investitor cu potential financiar si interesat in acest domeniu,bineanteles dupa o analiza amanuntita privind profitul si amortizarea investitiei.Avem primar,avem consilieri, sa vina cu idei…

Leave A Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *