Administratie publica

Părerea specialiștilor: alunecările de teren de pe Plevnei sunt cauzate de evacuarea apelor uzate menajere în pânza freatică

Strada PlevneiAlunecările de teren în zona străzii Plevnei nu sunt un subiect nou. În fiecare an au fost alocate fonduri de la bugetul local pentru combaterea acestui fenomen. Mai exact, s-au realizat unele reparații cu umplutură și asfalt, dar terenul continuă să se deplaseze, iar denivelările să fie din ce în ce mai pronunțate. La şedinţa Consiliului Local Câmpina, de la finalul lunii februarie, au fost aprobați indicatorii tehnico-economici pentru combaterea lunecărilor de teren de pe Plevnei. Suma necesară şi aprobată este de 16.923.607 lei, inclusiv TVA. O sumă foarte mare, aproape 170 miliarde lei vechi, sumă care nu poate fi alocată de la bugetul Câmpinei decțt în mai multe tranșe, eventual.
Primarul Horia Tiseanu a vorbit despre posibilitatea accesării unor fonduri europene pentru rezolvarea problemei, dar aceasta este în momentul de faţă o posibilitate mai degrabă teoretică. În schimb, beneficiind de prezenţa în sală a şefului proiectului, Ion Vâlcu, unii consilieri au avut întrebări de detaliu, pertinente, care pot contribui la identificarea unor soluţii optime. Prin proiect s-a aprobat soluţia consolidării străzilor Plevnei, Păcii şi Sulfinei cu micropiloţi foraţi, care pe fiecare tronson vor fi încastraţi într-o grindă de beton armat.

„Dar care este cauza acestor alunecări de teren?”,  a întrebat consilierul Gheorghe Tudor. „Cauza principală a alunecărilor de teren este evacuarea apelor uzate menajare în pânza freatică”, a explicat proiectantul. „Păi atunci, până nu eliminăm cauza, nu are rost să cheltuim bani pentru lucrarea aceasta!”, a concluzionat Gheorghe Tudor. De asemenea, fostul primar s-a arătat contrariat de faptul că s-au făcut doar șapte foraje pentru studiul geotehnic, dar proiectantul s-a apărat spunând că doar acestea au fost cerute şi nu putea realiza foraje pe terenuri care nu aparţin municipalităţii. Subiectul este departe de a fi epuizat, iar realizarea efectivă a acestor lucrări este mai degrabă un proiect pe termen mediu, dacă nu chiar lung. Deocamdată, s-au aprobat aceşti indicatori, etapă fără de care nu se pot face următoarele demersuri legate de viitoarele documentații fie pentru obținerea de fonduri europene, fie pentru o posibilă licitaţie în cazul finanțării lucrărilor de la bugetul local, etapizat.

Leave A Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *