Cum se apropie campania electorală unii, aceiași, cei care se opun dezvoltării orașului, au mai găsit ei un motiv să atace pe cei care fac treabă, pe cei care au deblocat fondurile europene, care pun umărul serios la aducerea Câmpinei la statutul de oraș european, demn de mileniul III.
Pentru cine nu știe deja, este vorba de un autointitulat ”grup de inițiativă civică” din care fac parte lideri politici din PSD și PCC, pe lângă care s-au mai lipit câțiva care consideră ei că reprezintă societatea civilă, într-una dintre cele mai grosolane manipulări din perioada post-comunistă.
Ultima ”găselniță” pe care au ”descoperit-o” cei care și-au bazat întreaga activitate din acest mandat pe sloganul ”să nu se facă nimic” este cea a eliberării autorizației de construire pentru proiectele privind pasajul subteran, parcarea subterană și regenerarea urbană de deasupra acestuia, cu zona de promenadă din Centrul Civic. Iar acestea se întâmplă la Câmpina, în condițiile în care la Oradea, spre exemplu, începe deja evaluarea pentru primele două pasaje, dintr-un total de șase! Iar aceste prime două pasaje subterane vor fi gata până la finalul anului viitor, aviz celor care mint și alarmează populația Câmpinei că lucrările la pasaj vor dura ani buni.
Revenim la situația concretă a autorizației de construire, în realitate, total diferit față de ce au prezentat cei care nu fac nimic, eliberarea acestor autorizații de construire este un pas firesc, normal și perfect legal. Ceea ce vom demonstra în rândurile următoare.
Astfel, conform Hotărârii Guvernului României nr. 907/2016, la anexa nr. 11 privind etapele elaborării documentațiilor tehnice se prevede clar ca după realizarea proiectului să fie obținută autorizația de construire.
Emiterea autorizației de construire se face în interiorul termenului de valabilitate a certificatului de urbanism și avizelor solicitate prin acesta. În acest caz, certificatul de urbanism a fost emis de Primăria Câmpina în data de 24 iulie 2023. Probabil că atunci nu era un ”subiect”, pentru că mai era mult până la campania electorală.
Urmează un detaliu extrem de interesant: conform Ghidului solicitantului, aflat în consultare publică pe site-ul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene (ceea ce demonstrează că urmează și deschiderea axei de finanțare, bugetul alocat deja fiind de peste 99 milioane euro), pentru proiectele de mobilitate pentru municipii altele decât cele reședință de județ pentru a putea depune prin cerere de finanțare un proiect trebuie să ai minimum proiectul tehnic și autorizația de construire.
Deși la maturitate (adică, ajungerea la termen) pentru proiectul tehnic și autorizația de construire sunt 0 puncte, depunerea cererii de finanțare fără aceste documente face ca aceasta să devină neeligibilă. Precizarea lor în grilă cu 0 puncte se interpretează că lipsa acestora înseamnă descalificare.
Cu alte cuvine, după ce Uniunea Europeană a finanțat realizarea documentațiilor necesare, autoritatea contractantă, în acest caz, Primăria Câmpina, are obligația emiterii certificatului de urbanism, obținerea avizelor și eliberarea autorizației de construire. Un demers absolut firesc, logic, normal și, mai ales, perfect legal.
Domnule primar, nu va faceti griji, lumea va sustine! Grupul lui Anastasescu mai contine cateva slugi – Nistor, sotul doamnei candidat, cel care a facut jaf la piata, dar și sluga sefa Leica. Si mai sunt si altii… la fel de slugi! Oricum imi doresc ca alegerile sa insemne sfarsitul stapanirii!
Câmpina va intra în rândul lumii civilizate cu un astfel de centru, cu parcare și pasaj subteran. Oare celor care se opun, când se duc în vacanțe, le place când văd centre europene, în care traficul rutier este subtran?! De ce nu vor și la Câmpina așa ceva?!
PSD, PCC și cine se mai opune, de ce nu îi întreabă pe consilerii lor locali de ce au votat pasajul și întregul proiect?
Daca Moldoveanu face acest pasaj, pe care sa il finalizeze in mandatul urmator, nu il mai da nimeni jos pe viata! De fapt, este este si frica celorlalti!
Ma astept ca in aceasta campanie sa vina toti candidatii cu ce vor sa faca. Si care are cel mai bun proiect pentru Campina, acela sa fie ales! Proiect maio bun decat acest pasaj, care rezolva problema traficului, a parcarilor și creeaza un spatiu pietonal superb nu cred ca poate exista!
Este necesar ca si orasul nostru sa dezvolte spatiile de circulatie al vehiculilor,spatiu pietonal,suprafata parcarilor auto ,centura de est,piste pentru biciclete ,sistematizarea retelelor de alimentare ,modernizarea transportului public . Aceste lucruri nu se armonizeaza cu interese personale sau de gasca.Cred ca d-l Moldoveanu poate accelera modernizarea.