La Bursa Română de Mărfuri va fi organizată mâine o licitaţie publică cu strigare pentru închirierea a 14 secţii de cale ferată care fac parte din infrastructura feroviară neinteroperabilă. Printre acestea se numără şi secţia Câmpina – Câmpiniţa – Telega. CFR SA îşi poate închiria secţiile către operatori economici privaţi, în conformitate cu HG 643/2011. Contractele vor avea o durată de patru ani şi vor fi atribuite firmelor care oferă cel mai mare preţ. Câştigătorii licitaţiei vor prelua şi personalul CFR existent în secţia respectivă.
După cum a anunţat conducerea CFR SA, „închirierea unor părţi din infrastructura feroviară neinteroperabilă reprezintă unul din angajamentele incluse în programul de eficientizare a sistemului feroviar, care vizează reducerea cheltuielilor şi a activităţilor neprofitabile”. Infrastructura feroviară neinteroperabilă înseamnă trafic local, mai exact, linii secundare care pot fi sau nu conectate la reţeaua naţională.
Alte staţii scoase mâine la licitaţie sunt: Ploieşti Vest – Târgovişte Nord – Fieni – Pietroşiţa; Diţeşti – Gura Palăngii; I.L. Caragiale – Diţeşti – Moreni; Ploieşti Nord – Măneciu.
Revenind la secţia Câmpina – Câmpiniţa – Telega, trebuie spus că, pe acest traseu, calea ferată a fost construită în 1883 pentru transportul lemnelor de pe Valea Doftanei şi al sării de la Ocna Telega. Sunt mulţi ani de când n-a mai trecut vreun tren spre Telega, iar din 2010, de când Rafinăria „Steaua Română” şi-a încetat activitatea, nici pe porţiunea Câmpina – Câmpiniţa n-a mai ajuns vreo garnitură. Din imagini se vede clar cum arată calea ferată din această zonă. Ca un drum feroviar părăsit, iar în unele porţiuni nici nu se mai ştie dacă liniile mai există sau nu.
Avem vreo 5-6 ani cand am facut prima mea calatorie cu trenul pe aceasta ruta.Acum totul este o ruina.La geografie invatam ca rafinaria de la Campina a fost prima rafinarie construita in Europa.Apoi in anii ’80 eram invatati ca productia industriala a orasului o depasea pe cea a judetului Salaj…Zilnic sirena de la uzina Poiana anunta ora exacta,iar seara la 23 orasul era plin de sute de cetateni,care ieseau de la schimbul 2.Acum industria orasului este terminata,iar din vanzarea la butik nu se poate trai.
Pai sa faca USL fabrici si uzine, ca asa se laudau. Guran zicea ca face parc industrial…unde e?
Andrei Popa,degeaba politizezi si acesta problema.Oricum,tu vara tai bilete la statiunea montana a d-lui Florin Anghel de la Secaria.
10 ani Romania a fost condusa de Ion Iliescu(PCR),alti 10 de Traian Basescu(securitate),iar rezultatul este un dezastru pentru Romania.Te las pe tine sa-i repartizezi pe lideri locali,care la PCR,care la securitate…
Se poate face „Dracula Parc” si Guran in rolul „Dracula” ,se pot scoate bani frumosi si se creeaza ceva locuri de munca .
sa va faca Guran fabrici si uzine,ca doar l-ati votat :))
ce stiti voi,Guran baga bani in echipa de fotbal bai fratilor,n-are timp de noi,oamenii de rand…se lauda de doi ani ca face teren sintetic in spate la caminele Petrol…cat mai inghititi minciunile acestui … :)) asta …. ….:)), nu face nimic da NIMIC BA NENE BA,doar el isi ingroasa buzunarele.